L’Agència Valenciana del Turisme (AVT), el Club de Producte Introducing Castelló, la societat pública Aerocas i la gestora de l’aeroport Edeis han presentat a Fitur un Pla d’Acció per a 2017 amb l’objectiu de fomentar la desestacionalització de l’oferta turística provincial i la consolidació l’aeroport de Castelló a través d’una estratègia conjunta.

Aquest Pla d’Acció contempla un ampli paquet de mesures encaminades a l’obertura de mercats, aprofitant el potencial de l’aeroport. Així, la iniciativa empresarial Introducing Castelló ha incorporat al seu catàleg nous paquets turístics combinats, orientats als diferents nínxols de mercat, que reforcen l’oferta actual i incideixen en una progressiva reducció de l’estacionalitat. Tots aquests productes tenen com a nexe comú que utilitzen l’aeroport de Castelló com a porta d’entrada, contribuint així a la consolidació de la infraestructura a mig i llarg termini, en propiciar l’arribada de turistes al llarg de tot l’any. Així mateix, està previst crear una plataforma digital de distribució per a agències de viatges, contractar una empresa especialitzada per a la comercialització de la cartera de productes i la posada en funcionament d’una web pròpia especialitzada.

El catàleg de productes tindrà una forta presència en els mercats gràcies a l’acció promocional conjunta i coordinada de l’Agència Valenciana del Turisme (AVT), Introducing Castelló i l’aeroport de Castelló (representat per la societat pública Aerocas i el gestor privat Edeis). En aquest sentit, s’ha consensuat un programa d’accions dirigides a aquells mercats europeus que es consideren estratègics. Entre les iniciatives, es troben l’organització de missions comercials, així com l’assistència a les principals fires turístiques i de connectivitat aèria. També accions de comàrqueting i presentacions en les destinacions en què ja hi ha connexió aèria o està previst crear-la. Així mateix, l’AVT contempla l’organització d’un viatge de familiarització dirigit a companyies aèries perquè coneguin l’aeroport de Castelló.

El secretari autonòmic de Turisme i president d’Aerocas, Francesc Colomer, ha posat en valor l’acord assolit per les parts per actuar de forma coordinada. Colomer ha incidit que “el camí segur és el de la professionalització, d’aquí la importància de disposar d’un Club de Producte amb capacitat per interpretar els recursos turístics de què disposem. I traçar una estratègia compartida amb l’aeroport és fonamental, ja que es tracta del gran punt de connectivitat amb els mercats internacionals “.

El president de Introducing Castelló i responsable d’estratègia d’Aerocas, Javier Gallego, ha manifestat que s’està treballant en l’adhesió de més empreses, entitats i professionals del sector per ampliar i diferenciar l’oferta turística de Castelló al llarg de 2017. Gallego ha posat en valor l’acord assolit, “ja que permet, per primera vegada, que les diferents parts implicades remin en la mateixa direcció”. “El sector empresarial venia reivindicant una estratègia conjunta, que es veu plasmada en aquest Pla d’Acció, al qual esperem que es sumin nous actors. El fet de tenir un aeroport operatiu amb potencial de creixement suposa una gran oportunitat, pel que hem de caminar tots junts i amb una sola veu per impulsar el turisme provincial “, ha afegit.

Creixement de l’aeroport

El Pla d’Acció -dotat inicialment amb 250.000 euros i obert a la incorporació de més actors-té com a element fonamental de l’aeroport de Castelló, que el 2016 va registrar gairebé 106.000 passatgers, quintuplicant les xifres de l’any anterior. La previsió del gestor és seguir creixent durant aquest any. En aquest sentit, el director de Edeis a l’aeroport de Castelló, Alexander Schroll, ha manifestat que «en el marc d’aquesta estratègia conjunta, els nostres esforços se centren a captar vols que operin al llarg de tot l’any per contribuir a la desestacionalització del sector turístic “. Schroll s’ha referit a les negociacions amb aerolínies i ha afirmat: “Espero que puguem tancar un contracte aquí a un mes”.