La Regidoria de Turisme d’Alcalà-Alcossebre ha aprofitat l’any 2016 per afermar una nova línia de promoció turística basada en donar a conèixer al màxim la riquesa patrimonial i arquitectònica de la localitat. Una de les primeres accions en aquest sentit es posava en marxa coincidint amb la Setmana Santa: la creació d’una xarxa de circuits guiats que condueixen als visitants pels espais més destacats del centre històric d’Alcalà de Xivert, com l’església parroquial, la torre campanar, la plaça del Mercat, etc. En total, més de 3.000 persones han conegut el casc històric de la localitat a través d’aquestes visites durant els últims mesos. La regidora de Turisme,

Alejandra Roca, explica que “el campanar d’Alcalà de Xivert sempre ha estat emblemàtic però, fins ara, no s’havia obert de manera fixa per a visites guiades. Pensem que comptem amb un important potencial en el nostre casc antic, pel que fa a patrimoni arquitectònic, i que la millor manera de posar-lo en valor és donar-lo a conèixer i que es convertisca en un atractiu turístic i, per això, hem creat tres circuits guiats temàtics que han tingut una gran acceptació”.

Noves rutes arquològiques

A més, durant aquest any també s’han consolidat les visites a l’ermita de Santa Llúcia i al castell de Xivert, que tenen el seu punt àlgid en la temporada estival. Aquest any, la possibilitat de realitzar les visites s’ha ampliat, passant d’una a dues a la setmana i es calcula que 8.000 persones han passat per aquests espais carregats d’història ja que, en tots dos casos, compten amb excavacions arqueològiques visitables. Roca explicava que “la nostra intenció és seguir potenciant aquest tipus d’activitats, de fet ja tenim previst realitzar millores en els accessos al castell de Xivert i dissenyar noves rutes que, amb el nom “5.000 anys d’història “es comercialitzaran des d’agències de viatges. Aquestes rutes passarà pel castell, seguiran per la Serra d’Irta i l’ermita de Santa Llúcia. Cada vegada són més les persones que planifiquen les seues vacances basant-se en la riquesa patrimonial dels llocs que van a visitar i, per això, és fonamental, introduir el nostre patrimoni és la nostra oferta com a destinació turística”.