El conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, Manuel Alcaraz, ha afirmat que el nou mapa d’oficines PROP “vertebra el territori i sobre una mica més la Generalitat a la ciutadania”.

El conseller ha fet aquestes declaracions després de la signatura del conveni amb l’alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, per a l’obertura i posada en funcionament d’una oficina d’atenció al ciutadà mixta en els propers mesos.

Alcaraz ha destacat que, aquest nou punt PROP, “és una peça important en aquest mapa que permetrà que els ciutadans de la Marina Alta ja no hagin de desplaçar-se a les comarques veïnes per realitzar tràmits administratius”.

La conselleria de Transparència i l’ajuntament de Dénia treballaran de forma coordinada per a la posada en marxa de l’oficina PROP a la planta baixa de l’Ajuntament de Dénia, nou punt d’atenció ciutadana que prestarà servei directe a 190.000 veïns de la comarca ia 40.000 de la localitat.

La Conselleria de Transparència facilitarà els serveis tècnics, personal i formació, mentre que l’Ajuntament de Dénia proporcionarà l’espai físic necessari que possibilitarà la posada en marxa de l’oficina, a més dels elements d’infraestructura, materials i personals, integrant al seu torn els propis serveis que ofereix la corporació municipal.

Alcaraz ha ressaltat que en aquests dos anys de legislatura “hem posat en marxa 6 noves oficines PROP a Alcoi, Torrevella, Morella, Llíria, València i ara Dénia per anar completant el mapa de serveis a la ciutadania i evitar desplaçaments a l’hora de realitzar tràmits administratius “. Així mateix, ha indicat que “s’està realitzant l’estudi per posar en marxa una segona oficina PROP a Elx”.

El conseller ha parlat també de la possibilitat d’assajar nous mecanismes en un futur proper per continuar ampliant aquesta xarxa que ha demostrat “el seu bon funcionament, a través d’PROP digitals orientats a les poblacions més petites o mitjançant l’obertura de punts d’atenció a les universitats “.

Existeixen un total de 29 oficines PROP a la Comunitat Valenciana, de les que 2 estan en tràmit d’obertura i 27 en funcionament. Des de la Conselleria de Transparència s’ha apostat per potenciar aquests serveis d’atenció a la ciutadania i s’està reforçant la xarxa d’oficines a la Comunitat.

Per la seva banda, l’alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, ha manifestat que la xarxa d’oficines PROP “va a apropar l’administració als veïns i veïnes, no només de Dénia, sinó de tota la comarca, estalviant desplaçaments i paperassa”.

Centralització de tràmits en un espai únic

Les oficines PROP faciliten informació sobre qualsevol tràmit o procediment de la Generalitat, a més d’oferir el servei de presentació i registre de documents dirigits a l’administració.

Per tant, permeten al ciutadà un espai únic on poder realitzar tràmits amb la Generalitat i l’ajuntament, evitant desplaçaments innecessaris i oferint un servei de qualitat, optimitzant recursos i guanyant en eficiència.

Les oficines PROP de la Generalitat han rebut al voltant de 1,3 milions de consultes el 2016, un 8% més de les que es van realitzar el 2015. Aquestes dades reflecteixen una mitjana diària de 4.671 persones / dia ateses de manera presencial en el conjunt de oficines PROP durant l’any 2016.

Cal ressaltar a més que es van atendre un total de 22 milions de consultes a través dels serveis de les Oficines PROP, telèfon 012 i la Guia PROP d’Internet, el que ha suposat triplicar els resultats de l’exercici anterior.