L’Ajuntament d’Almassora ha començat els tràmits per a la renovació dels convenis amb Facsa, Iberdrola i Gas Natural Fenosa, amb les que va subscriure acords a finals de 2015 per evitar que les companyies realitzessin corts per impagament a les famílies en risc d’exclusió social. Aquesta decisió arriba després que l’àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament hagi confirmat l’obertura de 32 expedients durant aquest any per evitar paralitzacions de subministrament a aquelles persones que ja estan rebent assistència d’aquest departament.

“És la confirmació que aquestes mesures de protecció són necessàries per garantir que totes les llars d’Almassora tenen els serveis bàsics”, ha explicat l’alcaldessa, Susanna Nicolau. “El protocol de comunicació establert entre el personal municipal i els delegats de les energètiques ha estat molt eficient, un factor que ha estat clau per a l’èxit d’aquesta iniciativa”, ha assegurat la primera edil, qui ha agraït la col·laboració de tots els implicats .

Per disposar de fons, el consistori ha reservat 27.775 euros amb què es farà càrrec de les factures impagades i garantirà que el subministrament pugui ser abonat durant els mesos següents a la intervenció. “Hem creat una nova partida per combatre la pobresa energètica, diferenciada dels 222.225 euros que destinarem a ajudes d’emergència, ja que la seva finalitat és específica”, ha especificat Nicolau.

Tal com ha explicat la regidora de Serveis Socials, Diana Belliure, “els veïns que han incorregut en impagaments per falta de recursos és probable que tornin a patir aquesta situació en els mesos següents, una cosa que volem evitar amb aquest programa”. Belliure ha recordat que “els costos reposició del servei després d’un tall són molt elevats pel que hem centrat el procediment en paralitzar la interrupció, evitant així que cap família es quedi sense llum, gas o aigua”.

Dels 32 talls paralitzats per l’Ajuntament d’Almassora, 11 pertanyien a subministrament d’aigua, 17 al d’electricitat i altres quatre a l’subministrament de gas. Cal recordar que abans de procedir a la interrupció del servei, les companyies amb les que el consistori té subscrit l’acord de col·laboració contacten amb els Serveis Socials. El personal comprova si el client està rebent assistència social i en aquest cas procedeixen a la tramitació de l’ajut per garantir l’abastament energètic.