L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha instat al funcionariat a potenciar la part educativa en cada iniciativa o gestió municipal que realitzen. “Volem fer de Castelló una ciutat on formar a les futures generacions per a viure en convivència i respecte mutu”, així ho ha explicat en el seminari ‘Ciutat educadora i governança local’, organitzat per la Regidoria d’Educació.
La primera edil ha participat amb del regidor d’Educació, Enric Porcar, i altres personalitats com el professor i exconseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya Joan Manuel del Pozo i la doctora en Pedagogia i experta en Ciutadana Creativa, Angèlica Sátiro.

Així mateix, l’alcaldessa ha destacat projectes municipals com el ‘Pinta Escola’, per a embellir i fer més atractius i lúdics 32 col·legis de la ciutat i ‘l’Escola Canta’, el qual consisteix en la creació de formacions de corals per a acostar la música als alumnes. Aquestes dos iniciatives seran presentades per l’edil d’Educació en el Congrés Internacional de Ciutats Educadores que es celebrarà en novembre a Cascais (Portugal).

En aquest sentit, Porcar ha insistit en la importància de tenir una filosofia educativa a l’hora de governar i dur a terme qualsevol projecte local. “El que cerquem amb aquesta iniciativa és un model de ciutat educadora que vaja més enllà d’aquesta legislatura per a aprendre d’altres municipis i viceversa”, ha explicat l’edil.

“Tota gestió municipal té un part educadora que cal potenciar, per la qual cosa és necessari conscienciar i involucrar a les funcionàries i funcionaris en aquesta idea”, ha subratllat Marco, la qual els ha recordat que són “els hereus d’aquest projecte, independentment del Govern municipal”.

Carta de Ciutats Educadores

Per a obtenir el títol de Ciutat Educadora, és necessari signar i complir uns principis dissenyats per l’Associació Internacional de Ciutats Educadores. L’objectiu d’aquesta institució és reforçar la capacitat dels governs locals associats per a implementar polítiques públiques transversals que permeten transformar la ciutat des d’un punt de vista pedagògic.

La carta té 20 principis basats a aconseguir una ciutat oberta, compromesa amb el diàleg, verd i amable amb el medi ambient i que es preocupe per la qualitat de vida dels seus habitants per a créixer en societat, entre altres coses.