L’alcaldessa destaca l’esforç inversor del Patronat de Turisme de Castelló que ha augmentat el pressupost un 26% en 2017

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha afirmat hui que “el turisme és un dels grans objectius de la gestió que s’ha marcat El Govern municipal de Castelló, perquè representa un dels principals motors econòmics i culturals de la ciutat i és clau per a l’impuls de l’economía“. Marco valora el desenrotllament de la temporada turística en la capital, que està veient com es complixen les expectatives del Govern municipal.

Marco ha recordat que el pressupost destinat a polítiques turístiques s’ha incrementat un 26% en 2017 i ha insistit en el potencial de les platges de Castelló, que enguany han tornat a obtindre tres banderes blaves i compten amb les distincions Q de Qualitat Turística i Qualitur. Totes amb punts accessibles. A més la platja de la Pineda ha aconseguit el premi Ecoplayas per fomentar el turisme sostenible, així com la qualificació de prevenció i control de la contaminació i el certificat d’empremta de carboni.

Des del Patronat Municipal de Turisme treballem i treballarem per a promoure i potenciar l’oferta turística d’una ciutat com Castelló, en la que comptem amb el suport necessari i imprescindible de la Universitat Jaume I“, ha afirmat. En eixe sentit, ha recordat que l’Ajuntament i la UJI estan desenrotllant un Pla Estratègic de Turisme que ha de marcar les línies per al futur de la gestió turística en l’àmbit municipal.

L’alcaldessa ha indicat que el pla estratègic apostarà pel turisme sostenible per a obrir noves perspectives al sector. “Necesitamos millorar la competitivitat i avançar en la promoció del producte turístico", ha recalcat. "La riquesa dels nostres recursos naturals i culturals han de convertir-se en un factor clave". "Tenemos qualitat, innovació i excel·lència, però necessitem especialització, formació i promoció per a aconseguir nous objetivos”.

En eixe sentit, ha destacat la importància de les aportacions que es realitzen per part d’experts i professionals, que és “decisiva” per a avançar cap a la qualitat, la singularitat o la diversificació del producte turístic. “La economia de Castelló mereix que totes les administracions i totes les institucions participem en els mateixos objetivos“, ha conclòs.