El Govern d’Espanya torna a complir amb els compromisos que té amb la província de Castelló i ha anunciat una important injecció econòmica per desenvolupar els accessos sud al Port, una de les grans reivindicacions de la província en matèria d’infraestructures i que permetrà que el Port segueixi sent un generador de riquesa i d’oportunitats per a Castelló.

El diputat nacional del PP per Castelló, Miguel Barrachina, ha destacat que “el compromís del Govern de Mariano Rajoy és evident amb aquesta província” ja que la inversió en PortCastelló implica una nova aposta pel creixement i per les necessitats de la província. Barrachina ha destacat que “mentre l’esquerra invertia en dessaladores o en enterrar diners públics en el mar com amb el Castor, el PP aposta per inversions útils”.

De fet, a aquesta gran aposta inversora del Govern se li uneix el fet que en breu es van a adjudicar les obres de la N-232, la qual cosa suposarà una fita per a la província de Castelló “i que un cop més vindrà de la mà d’un Govern responsable i compromès amb les necessitats de Castelló, que escolta les necessitats que el president provincial, Javier Moliner, ha reivindicat “.

Només en el que va de legislatura, s’han escomès les obres de l’A-7 per a millorar la seguretat del trànsit amb una inversió de més de 4,5 milions d’euros en carreteres. Una inversió que se suma a les diferents actuacions que s’han dut a terme aquesta legislatura que, “malgrat ser la pitjor legislatura a nivell d’ingressos, el Govern d’Espanya compleix amb un auge inversor en infraestructures”.

De fet, el Ministeri de Foment ha dut a terme l’obra de l’autovia de la Vall, en concret millores en 6,5 quilòmetres d’aquesta carretera que és una de les més transitades a la província. A això se li suma que el Govern d’Espanya ha desbloquejat també les obres a la N-232 per eliminar el port de Querol i que l’accés a la província per aquesta important carretera sigui més fluïda. La inversió prevista del Govern és de 61 milions d’euros i suposa eliminar un coll d’ampolla per al trànsit en aquest nus de la N-232 que arriba fins a Vinaròs. Una obra que arribarà després de la reivindicació empresa pel PP de Castelló i el Govern Provincial de la Diputació.

El responsable popular ha recordat, a més, “que des que governa el PP s’ha apostat per exemple per la variant de la N-340 al seu pas pel Maestrat”, s’està acabant l’arribada de l’AVE a Castelló i es “compleixen amb les reivindicacions de la província de Castelló “davant el” maltractament “i al” menyspreu “que el socialisme ha infligit a la província com amb” l’escàndol del Castor, que pagarem tots en la factura de la llum i les dessaladores que suposen 1.500 milions d’euros llençats a les escombraries gràcies al PSOE “.

Cal recordar que per exemple a la N-232 l’última vegada que es van fer obres va ser en l’anterior legislatura del PP, amb el Govern d’Aznar, quan es van invertir més de 24 milions d’euros en aquest tram, època en la qual a Castelló es van realitzar 10 actuacions en carreteres nacionals amb 245 milions d’euros d’inversió, entre elles l’autovia Mudèjar, la N-225 des de la Vall d’Uixó a l’Alt Palància o la variant de la N-340 a Nules.