El ple de l’ajuntament de Benicàssim ha aprovat per unanimitat la reordenació de la zona situada entre el carrer Mossén Elíes i l’antic traçat del ferrocarril en quatre unitats d’execució i la UE 9, que modifiquen l’antiga planificació de la zona en el PGOU. Amb aquest procediment es dóna agilitat a la urbanització de l’entorn que recau entre la zona del mercat i el carrer Torre Sant Vicent i el poliesportiu.

Com ha explicat l’alcaldessa, Susana Marqués, “la urbanització de tota aquesta zona dignificarà l’entorn, permetrà donar continuïtat al carrer Torre Sant Vicent i dotarà al municipi d’una zona atractiva d’habitatges en ple centre de la ciutat”.

Per la seua part, el regidor d’urbanisme, Carlos Díaz ha explicat que “les noves cinc unitats d’execució, permetran agilitar el desenvolupament urbà, ja que actualment amb les condicions econòmiques del mercat, un gran desenvolupament no era possible, però de manera detallada, és més factible que s’escometa la construcció i urbanització de l’entorn”.

A més, com ha explicat Díaz, s’han acceptat les al·legacions dels propietaris donant satisfacció a les seues demandes que eren molt raonables i han millorat el projecte d’urbanització.

Les quatre unitats tenen una superfície de sòl de 1649,49 metres quadres, 3.084,68 metres quadrats, 1.063,79 metres quadrats, 1.328,16 metres quadrats i 1.859,88 metres quadrats, cadascuna respectivament.

Els condicionants urbanístiques delimiten que no aquestes unitats són la parcel·la mínima i, per tant no es podran segregar ni dividir. L’edificació màxima dels edificis serà de 7 plantes amb una altura de 21,90 metres. A més, s’estipula també que els accessos de trànsit a possibles garatges hauran de fer-se sempre, des del carrer Mossén *Elíes.

APROVACIÓ PER A CARRIL BICI, MOBILITAT A les URBANITZACIONS I MILLORA DE LES ORDENANCES MUNICIPALS

El ple d’ahir també ha acollit el debat i aprovació de sis mocions presentades pels grups polítics PP, Llaura Benicàssim, Ciutadans, i ARB.

En resum les mocions aprovades permetran que s’avance en la modificació de les ordenances municipals. D’una banda, s’insta a l’estudi de l’inici dels tràmits de l’ordenança municipal reguladora de la tinença d’animals potencialment perillosos, de manera que es rebaixen les exigències d’horaris per a circular amb animals potencialment perillosos pels carrers propers als centres escolars. I també s’inicia l’estudi de la modificació de l’ordenança fiscal sobre l’ús de l’espai públic, per a permetre, si es considera adequat, que aqueixa ocupació es pague pels usuaris per dies d’ús.

També s’han aprovat les mocions que promovien la reclamació a l’Estat d’un finançament just per al sistema autonòmic i que s’aporte una solució adequada als problemes del transport urgent dels serveis sanitaris en els desplaçaments als domicilis dels malalts, després de la polèmica sorgides després que la conselleria haja modificat el sistema en el qual aquests sanitaris atenien els malalts deixant-los sense transport sanitari homologat.

Finalment, s’han aprovat també les dues mocions que promouen l’estudi de dos projectes de mobilitat urbana. Un que permeta la circulació amb bicicleta per la zona de cost, entre la zona del Voramar i la Torre *Sant Vicent. I l’altre que consistirà en la creació d’una rotonda de regulació del trànsit en l’accés a les urbanitzacions.