BiciCas tanca 2015 amb més de 500.000 préstecs de bicicletes acumulats després d’uns mesos de tardor en què ha registrat un ús sense precedents per a aquesta època de l’any, a causa de les bones temperatures ia la millora del servei.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, i el regidor de Mobilitat, Rafa Simó, han presentat el balanç de BiciCas en un any de rècord. “La xifra anual de préstecs ha marcat aquest any el seu màxim històric des que es va posar en marxa el servei municipal de préstec de bicicletes de Castelló el 2008, molt per sobre de les xifres registrades en els últims anys: 313.000 el 2012, 350.000 el 2013 o 376.000 en 2014 “, ha destacat l’alcaldessa.

Les estadístiques dels últims mesos, especialment des que el servei es va ampliar a 7-24 i es va implantar el panell online, “demostren que la bicicleta es consolida cada vegada més com a mitjà de transport en els hàbits de mobilitat dels castellonencs”, ha apuntat el regidor Rafa Simó. Una tendència d’increment que no s’ha aturat fins i tot en els mesos de tardor i hivern, per exemple, amb una pujada de el 77% fins arribar als 68.000 préstecs en ple mes de novembre. Les altes temperatures per a aquesta època de l’any, però també l’eficiència del servei, com ja va destacar l’estudi “Les ciutats i la bicicleta” del Centre d’Investigació del Transport de la Universitat Politècnica de Madrid al setembre, expliquen aquesta tendència.

Marc ha reiterat l’aposta del Govern municipal per la bicicleta. “L’ús rècord del BiciCas demostra la necessitat de donar un impuls real al Pla Director de la Bicicleta, com està fent la Regidoria de Mobilitat, que ja ha recollit les propostes ciutadanes en el Fòrum de Mobilitat. A més, també anem a redactar una ordenança de circulació de vianants i ciclistes que reguli la circulació a la via pública i delimiti els drets i deures dels usuaris “, ha apuntat l’alcaldessa.

El rànquing de bases més usades també ajuda a comprendre aquestes xifres històriques de BiciCas. D’entre els 50 punts repartits per la ciutat, els 10 primers copen una tercera part dels préstecs registrats: l’estació de ferrocarril i autobusos, el passeig Morella, l’avinguda Sos Baynat (Raval Universitari), les facultats de la Universitat Jaume I, Tinença Alcaldia Oest (parc Ribalta), l’avinguda del Rei (Correus), plaça Borrull, plaça Doctor Marañón i Muralla Liberal. La intermodalitat amb altres mitjans de transport com el tren, el TRAM i l’autobús, la connexió del centre i la zona Est de la ciutat amb el Raval Universitari i l’UJI i l’ús intensiu de la comunitat universitària són les principals claus.

Un altre dels hàbits que s’ha consolidat clarament el 2015 és l’ús de la bici durant el cap de setmana, per a desplaçaments fora de l’horari laboral, ja que a la tardor s’han duplicat els préstecs registrats en dissabte i diumenge respecte als mesos de primavera . En total, BiciCas tanca l’any amb més de 3.500 usuaris actius, amb un ritme de creixement superior als 10 nous registres diaris de mitjana.