Borriana ha fet entrega aquest matí de les conclusions i objectius als que es varen arribar en la Jornada Tècnica ‘La comunicació i el màrqueting a la pilota valenciana’ de la Càtedra de Pilota que va acollir el municipi de La Plana el passat 26 de novembre.

Els coordinadors de la jornada i responsables de les conclusions, Guillermo Sanahuja, com a membre del Club de Pilota de Borriana, i Vicent Granel, regidor d’Esports, han sigut els encarregats de donar constància i sintetitzar les xerrades i taules rodones que es varen celebrar a Borriana. Granel ha destacat que “les jornades varen deixar clar a Borriana la importància que pot tindre la comunicació per al futur de l’esport valencià. Allò que no es veu, no existeix, i possiblement, la pilota valenciana ha tingut durant molts anys un mirall en el que sols s’han mirat els protagonistes de la pilota”.

El document elaborat, després de repassar les ponències que es van realitzar, ha abordat els objectius que s’han aconseguit en la jornada sobre comunicació i màrqueting, i sobretot, un diagnosi de la situació actual de la Pilota Valenciana en matèria comunicativa. A més a més, els coordinadors de la jornada han proposat a la Universitat de València, uns reptes per com associar la imatge de la pilota a la modernitat, trencar estigmes, emprar un llenguatge i estil de comunicació actual, donar un salt digital, millorar la imatge dels jugadors professionals, aconseguir un suport publicitari i de negoci eficaç, i sobretot, parlar l’idioma de les marques per posicionar-se en el sector comunicatiu.

El regidor d’Esports ha agraït la implicació del club de pilota en aquesta jornada, i en retornar la importància de l’esport valencià en la nostra ciutat. Per altra banda, ha explicat que “en la jornada varem poder comprovar que el món de la pilota quasi mai s’havia preocupat de compartir el tresor del seu joc entre els públics menys habituals als trinquets o entre les marques patrocinadores. Ara resulta imprescindible crear un estratègia de comunicació per al concepte “pilota valenciana”. Sols així podrà ser rendible i sostenible en un futur”.

El document definitiu de la jornada s’ha entregat a la Càtedra de Pilota que dirigeix la Universitat de València, i que servirà per abordar el moment més immediat de la pilota. Les propostes concretes passen per realitzar un diagnòstic de com es percebuda la pilota al País Valencià, el desenvolupament d’un Pla Estratègic de Comunicació i Màrqueting, i la implantació d’un àrea tècnica de treball a la Fundació de la pilota. Per últim, el document proposa realitzar una nova macro-website corporativa de la pilota valenciana, i l’anàlisi d’actius publicitaris i disseny d’un catàleg comercial per al món de la pilota.

Qui vullga conèixer el detall les conclusions les podrà consultar en la web municipal i el SME, i a més a més, es poden veure els vídeos de les cinc ponències i dos taules redones a (http://www.ceice.gva.es/va/web/deporte/pilota-valenciana) després de que es retransmetera en streaming la jornada a tot el món.

Per últim, el regidor d’Esports, ha explicat que “la jornada de Borriana pot servir com a full de ruta en la gestió de la pilota professional i amateur, i fins i tot, per mirar al futur de la pilota”.

La jornada es va celebrar el 26 de novembre de 2016 a l´Auditori Juan Varea de Borriana. Les entitats organitzadores foren l´Ajuntament de Borriana i el Club de Pilota Valenciana Borriana, amb el patrocini de la Generalitat Valenciana, la Càtedra de la Pilota i la Federació de Pilota Valenciana. Seixanta aficionats a la pilota de tot arreu del país, representaren totes les sensibilitats en un ambient de germanor i amb la complicitat de la passió per un joc que és esport, identitat i cultura: la pilota valenciana.