Els professionals i empreses que vullguen optar al procediment obert podran presentar les seues propostes a partir de setembre

La portaveu del Govern, Verònica Ruiz, i el regidor de Transparència i Modernització, Ignasi Garcia, han anunciat hui que la Junta de Govern celebrada este matí ha aprovat l’expedient de contractació, per mitjà de procediment obert, per a la prestació del servici de gestió i dinamització de xarxes socials en Internet, ‘Community Management’, al Consistori castellonenc.

La intenció de l’equip de govern és la de “profesionatlizar els servicis de comunicació i atenció a la ciutadania prestats a través de les diferents xarxes socials de l’Ajuntament de Castellón“, especialment per mitjà dels perfils en facebook i twitter. “Se tracta d’una necessitat detectada per l’Acord del Grau i que, a més, la ciutadania ens ha demandat en diverses ocasions“, ha explicat l’edil de Modernització.

El o l’adjudicatària del servici haurà de realitzar un “trabajo previ d’estudi i regulació del desorde que ens va deixar l’anterior govern respecte a perfils de facebook i twitter i resta de pàgines d’internet. Els anteriors gestors funcionaven com un regne de taifes i cada regidor feia el que volia, quan volia i com volia i això ha generat que hi haja pàgines que no estiguen actualitzades, que no complisquen amb la normalització lingüística de l’Acord del Grau o que encara usen logos anticuatos“, ha manifestat Garcia.

Així, els objectius principals que es plantegen a l’hora de contractar estos serveis són els de comunicar millor de manera que totes aquelles activitats i serveis que es realitzen des de l’Ajuntament arriben al màxim de gent possible; donar resposta a la ciutadania en les seues necessitats, preguntes i consultes diàries que, cada vegada amb més freqüència, fa a través de les pàgines oficials del consistori; i, finalment, realitzar una anàlisi de valoració i posicionament de l’Ajuntament respecte dels veïns i veïnes de la ciutat.

A més, el professional o empresa que resulte adjudicatària del servei haurà de donar indicacions als responsables de la gestió diària de cada perfil institucional, coordinar la comunicació i servei a través dels mateixos i retroalimentar-los perquè la gestió de les xarxes socials oficials siga més eficaç i eficient.

Finalment, el comité d’experts que estudiaran i valoraran les propostes d’acord amb els criteris establits en el plec de clàusules administratives estarà format pel Director de Modernització i Qualitat dels Serveis Municipals de l’Ajuntament de Castelló, Jorge Verchili, pel Director de Comunicació i Publicacions de la Universitat Jaume I, Francisco Fernández, pel professor del Departament de Ciències de la Comunicació de la UJI, Emilio Sáez, i per la Community Mànager del Servef, Amalia López.