El Patronat Municipal de Turisme guanya pes. Els comptes per a l’any 2017 reflecteixen un augment del 26% respecte a 2016 “amb el que el Govern Municipal mostra una vegada més la seva aposta per convertir el turisme en un sector estratègic per a la ciutat”, ha destacat la regidora d’Impuls de l’Activitat econòmica i responsable de l’àrea de Turisme, Patricia Porta.

El pressupost ascendirà el 2017 1,3 milions de euros. “L’esforç inversor es traduirà en l’impuls al Pla Estratègic de Turisme, el primer amb què compte la ciutat de Castelló, i també ens permetrà allargar la campanya de platges, potenciar la dinamització del litoral, impulsar el turisme gastronòmic i posar en marxa nous programes com les rutes guiades per la ciutat “, segons ha destacat la regidora.

Així, Patricia Porta ha explicat que el 2017 “s’allargarà la temporada de platges des d’abril, coincidint amb la celebració de la Setmana Santa i la Pasqua, fins a setembre de manera que atenem una reivindicació del sector empresarial de la zona litoral”. Paral·lelament, es potenciarà el programa de dinamització de platges “de manera que veïns i veïnes i també els que ens visitin podran gaudir d’una àmplia varietat d’activitats que oferiran un valor afegit a les nostres platges”. El pressupost de dinamització de platges ascendirà a 150.000 euros.

No seran aquestes les úniques novetats de 2017. Segons ha anunciat la regidora, “l’any que es posarà en marxa un programa de rutes guiades per la ciutat que millorin els serveis que ara es presten als turistes que arriben a Castelló”. El turisme gastronòmic, que multiplica per quatre el seu pressupost en passar de 15.000 a 65.000 euros, també “serà una altra de les apostes clau per al pròxim exercici”. En aquest àmbit, es consolidarà el congrés de gastronomia, s’impulsarà la Ruta de la tapa i s’organitzarà el congrés de confraries.

Pla Estratègic de Turisme

“El Pla Estratègic de Turisme, que està previst aprovar al juny, ens ajudarà a definir el posicionament de Castelló just en un any en què s’augmenta la inversió un 26% perquè sabem del potencial de la nostra ciutat en l’àmbit turístic i volem treure-li el màxim partit “, ha defensat la regidora. L’edil ha recordat que s’han dissenyat nou grups tècnics de treball que abordaran l’anàlisi prèvia de les necessitats i potencialitats turístiques de la ciutat de Castelló.

La regidora Patricia Porta ha recordat que l’objectiu del Pla Estratègic de Turisme “posar en valor els nostres recursos, demostrar que Castelló és molt més que sol i platja i superar la poca planificació que en matèria turística ha tingut fins ara la nostra ciutat”. El catedràtic Diego López Olivares ha detallat que “s’han creat nou grups de treball específics per a analitzar, d’una manera detallada, les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats en cada un d’aquests àmbits”