Castelló ha estrenat aquesta setmana la connexió de doble sentit de circulació entre la ronda Est i la Gran Via Tàrrega Monteblando. L’àrea de Mobilitat Sostenible de l’Ajuntament de Castelló, dirigida pel regidor Rafa Simó, ha completat les remodelacions de l’avinguda Borriana i el carrer Escalante, que ara passen a tenir doble sentit de circulació.

Simó ha explicat que aquesta reordenació del trànsit, amb l’establiment del doble sentit de circulació a l’avinguda Borriana i el carrer Escalante, “forma part de l’anomenada Ronda Barris recollida en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i seguretat viària, un anell viari paral·lel a la ronda centre que pretén millorar la connexió de barris com Rafafalena, Sensal, Tir de Colom o Crèmor i, al mateix temps, descongestionar el trànsit del centre de la ciutat “.

La ronda Barris arrenca a l’avinguda Rosa Maria Molas, continua per Pintor Carbó, Columbretes, Pablo Iglesias, Chatellerault, avinguda Borriana, Parc de l’Oest i Jacinto Benavente, a falta de connectar aquest últim carrer amb l’avinguda Vila-real. De manera provisional, l’anell viari enllaçarà amb l’avinguda Barcelona a través de la Gran Via i la carretera Alcora.

L’obertura del doble sentit de circulació a l’avinguda Borriana i el carrer Escalante “no només permet completar la ronda Barris sinó que a més dota d’un nou eix de connexió Est-Oest per canalitzar el trànsit urbà”, segons ha explicat l’edil de Mobilitat . La posada en servei de la ronda Barris, de la qual també forma part la remodelació del carrer Ferran el Catòlic,

Aquestes rondes i grans eixos viaris es complementen amb la proposta d’impulsar les superilles, una nova proposta de mobilitat urbana que passa per rebaixar el trànsit a l’interior dels barris i que carrers amb menor capacitat es converteixin en vials de trànsit localitzat, és a dir, vials amb circulació preferent per als residents. La primera superilla amb què comptarà Castelló es desenvoluparà en Mestratge, una remodelació urbana en la qual l’Ajuntament de Castelló invertirà.

Simó ha recordat que el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i Seguretat Viària de Castelló considera l’execució d’aquesta ronda Barris com “imprescindible per desfogar les intensitats de trànsit que suporta actualment la Ronda Centre”. De fet, febrer es va tancar amb el pas de 55.000 vehicles a través d’aquesta ronda Centre enfront dels 47.700 del mes anterior.

La ronda Barris pretén així agilitzar la circulació entre zones com l’entorn de l’Hospital Rei en Jaume, Grapa, Mestratge i la zona Oest de la ciutat. “Aquesta ronda s’emmarca dins dels anomenats eixos de pas que articulen el trànsit urbà de la ciutat i convertir-se així en els canalitzadors principals del trànsit”, ha apuntat l’edil Rafa Simó. Cal destacar a més que el Pla General projecta la prolongació de Jacinto Benavente fins a connectar amb la carretera de l’Alcora, “amb el que Castelló disposarà d’un eix de doble sentit de circulació que possibilitarà la comunicació Est-Oest de la ciutat”.