Dotar als barris que envolten el centre de Castelló d’una connexió raonablement eficaç. Est és l’objectiu que persegueix la denominada Ronda Barris, una de les mesures incloses en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i Seguretat Vial. Aquest anell viari arranca en l’avinguda Maria Rosa Molas, continua per Pintor Carbó, Columbretes, Pablo Iglesias, Chatellerault, avinguda Borriana, Parc de l’Oest i Jacinto Benavente, mancant connectar aquest últim carrer amb l’avinguda Vila-real.

El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Castelló, Rafa Simó, ha explicat que “en aquests moments s’estan executant els treballs per a permetre la doble circulació en l’avinguda de Borriana després que fa unes setmanes es realitzara el mateix canvi en Escalante, que ja compta amb dos carrils sentit Grau i un altre sentit muntanya”. Aquesta actuació permetrà completar el traçat de la Ronda Barris que, a falta de la connexió de Jacinto Benavente amb l’avinguda Vila-real, enllaçarà amb l’avinguda Barcelona a través de Gran Via i la carretera l’Alcora de manera provisional.

01-05-2017 execució ronda barris (1) CastellóSimó ha recordat que el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i Seguretat Vial de Castelló considera l’execució d’aquesta Ronda Barris com a “imprescindible per a esplaiar les intensitats de tràfic que suporta actualment la Ronda Centre”. De fet, febrer s’ha tancat amb el pas de 55.000 vehicles a través d’aquesta Ronda Centre enfront dels 47.700 del mes anterior.

La Ronda Barris pretén així agilitar la circulació entre zones com l’entorn de l’Hospital Rei en Jaume, Grapa, Maestría i la zona Oest de la ciutat. “Aquesta ronda s’emmarca dins dels denominats eixos de pas que articulen el tràfic urbà de la ciutat i convertir-se així en els canalitzadors principals del trànsit”, ha apuntat l’edil Rafa Simó. Cal destacar a més que el Pla General projecta la prolongació de Jacinto Benavente fins a connectar amb la carretera de l’Alcora, “amb el que Castelló disposarà d’un eix de doble sentit de circulació que possibilitarà la comunicació Aquest-Oest”.

Aquestes rondes i grans eixos viaris es complementen amb la proposta d’impulsar les superilles, una nova proposta de mobilitat urbana que passa per calmar el tràfic a l’interior dels barris i que carrers amb menor capacitat passen a convertir-se en vials d’estar, és a dir, vials amb circulació preferent per als residents. La primera superilla amb què explicarà Castelló es desenvoluparà en Mestratge, una remodelació urbana en la qual l’Ajuntament de Castelló invertirà 1,4 milions d’euros.