Les instal·lacions esportives de la zona Nord de Castelló tindran connexió ciclista. El Chencho i el Sindical disposaran d’un carril bici que enllaçarà amb el ja existent de la ronda de circumval·lació de manera que “es possibilite una connexió ciclista segura per a afavorir els desplaçaments amb bicicleta fins a aquestes instal·lacions amb multitud d’usuaris, especialment els caps de setmana”, ha apuntat el regidor de Mobilitat, Rafa Simó. Aquesta actuació forma part dels pressupostos participatius i “demostra que són una ferramenta molt positiva per a canalitzar les demandes ciutadanes per a fer de Castelló una ciutat més amable, verda i sostenible on els desplaçaments amb bicicleta tinguen més pes”, ha subratllat l’edil de Modernització, Ignasi Garcia.

La intervenció que es contempla pretén ampliar la xarxa ciclista executant un tram de carril bici que discorrerà pel Parc Esportiu Sindical, des de la ronda Oest, fins a les instal.lacions esportives situades en la zona alta de la Quadra Colomera. Es pretén implantar un carril bici de dos metres d’ample per a donar continuïtat a l’existent que discorre per les rondes de circumval·lació de l’anell exterior.

A més, ha anunciat l’edil de Mobilitat, “aprofitant l’execució d’aquest carril bici també es dotarà a aquest complex poliesportiu de bancada de Bicicas, per a facilitar l’ús del servei municipal de lloguer de bicicletes”.

Descripció del projecte

La secció actual del tram que connecta el Parc Esportiu Sindical amb les Instal·lacions Esportives Chencho disposa d’un ampli voral que permet implantar el carril bici sense afectar a l’ample actual dels vials, segons arreplega l’informe de necessitat elaborat per la Regidoria de Mobilitat. En altres trams, com és el que discorre per la ronda Oest, el traçat del carril bici projectat discorrerà per la vorera al costat de la zona per als vianants. En la zona de la calçada destinada a l’estacionament, es desplaçaran les places d’aparcament per a col•locar el carril bici entre aquestes i la vorera existent.

El pressupost de licitació ascendeix a 107.421 euros i la durada prevista de les obres és d’un mes a partir de la signatura de l’acta de replanteig, segons ha explicat l’edil Ignasi Garcia. La connexió entre la ronda Oest i les Instal·lacions Esportives Chencho tindrà una longitud d’una mica menys d’un quilòmetre.

La connexió ciclista no és l’única mesura adoptada per a afavorir maneres de transport alternatius al vehicle privat. La Regidoria de Mobilitat va ampliar al gener el recorregut de la L10 d’autobusos per a situar una parada en aquest entorn esportiu d’alta demanda. “L’increment de possibilitats de connexió a través de maneres més sostenibles, com la bicicleta o la xarxa municipal d’autobusos, atén una demanda que ens estaven plantejant els usuaris de les instal·lacions esportives i que encaixa amb l’aposta del Govern municipal de potenciar una mobilitat més sostenible com a alternativa real al vehicle privat”, tal com ja va reivindicar el regidor Rafa Simó a principis d’any.

Aquesta actuació també se suma a altres projectes ja en execució per a ampliar la xarxa ciclista de la ciutat. Així, abans d’acabar l’any hi haurà un nou carril bici en l’avinguda Enrique Gimeno que connectarà l’avinguda de l’Alcora amb les instal·lacions esportives de Gaetà Huguet, on la Conselleria de Vertebració del Territori ja ha iniciat els treballs per a perllongar el carril bici fins a la rotonda de l’accés Sud.

També estan en execució tres nous carrils bici dins de l’estratègia Edusi Transforma Castelló, cofinançada entre l’Ajuntament de Castelló i els fons Feder, que perllongarà la connexió ciclista de l’avinguda Casalduch; un altre servirà per a connectar els grups Sant Andrés i Lourdes amb el pavelló Ciutat de Castelló i un altre que dotarà de carril bici a la ciutat del Transport.