Castelló posarà en marxa a partir de l’1 de novembre la major reordenació de la xarxa d’autobusos urbans dels últims anys amb l’objectiu de potenciar l’ús del transport públic. L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, i el regidor de Mobilitat, Rafa Simó, han anunciat avui la creació de tres noves línies d’autobús, la millora de freqüències i ampliació d’horaris en sis línies i la modificació de recorreguts en altres quatre per a optimitzar recursos i tenir itineraris més eficaços.

Marco, que ha agraït la feina que ha realitzat tota l’àrea de Mobilitat de l’Ajuntament de Castelló, amb el regidor Rafa Simó al capdavant, i l’empresa concessionària del servei d’autobusos urbans, ha explicat que amb aquesta iniciativa “vam aconseguir diversos objectius a la vegada: potenciar el transport públic, prestar un millor servei, reforçar la connexió de grups perifèrics i urbanitzacions de muntanya, atendre les demandes veïnals. recuperar prestacions perdudes per les retallades de l’anterior govern municipal, apostar per una mobilitat més sostenible i reduir l’ús del vehicle privat “.

Per la seva banda, Rafa Simó ha estat l’encarregat de detallar els canvis. Una de les noves línia és la L7 Muntanya-Grups, que reforçarà la connexió de grups com Sant Agustí i Sant Marc, Tossal Gros, Racó de la Torreta, Penyeta i Grup Lourdes amb el centre de la ciutat i els hospitals General i Provincial amb freqüències de pas cada 30 minuts de dilluns a divendres i de 60 els dissabtes, diumenges i festius. El regidor de Mobilitat ha explicat que se suprimeix l’actual L7, el recorregut serà absorbit en gran part per la L4 i per aquesta nova línia d’urbanitzacions de muntanya i grups perifèrics.

Simo i Marc sobre línia autobusos

L’altra nova línia, L9 Estació Intermodal-Grup Grapa, no es limita a recuperar la línia suprimida per l’anterior govern amb l’entrada en funcionament del TRAM sinó que perllonga el seu recorregut fins Grapa, plaça Doctor Marañón i Ferran el Catòlic prestant servei tots els dies de la setmana. Tindrà una freqüència de pas de 30 minuts de dilluns a divendres i de 60 minuts els caps de setmana i festius.

Finalment, també s’ha creat la primera línia regular nocturna, la N1 Poliesportiu Ciutat de Castelló-Hospital General, que circularà divendres i dissabtes fins a les 3.45 de setembre a maig amb freqüències de pas cada 30 minuts.

Millora de freqüències i horaris

Pel que fa a les freqüències i horaris, s’han millorat l’L4 Grapa-Quadra Morteras amb freqüències de pas de 20 minuts de dilluns a dissabte enfront dels 30 actuals; l’L8 Hospital General (Circular), que tindrà freqüència de pas de 30 minuts de dilluns a divendres (ara són 40) i de 60 minuts els dissabtes (enfront dels 80 actuals) mentre que la L10 Tetuan-UJI-Grup Sant Llorenç amplia el servei nocturn amb una expedició més de dilluns a divendres a més de prestar també servei els diumenges, que fins ara no ho feia. D’aquesta manera, la L10 funcionarà fins a les 22.25 de dilluns a divendres amb freqüència cada 25 minuts i dissabtes i diumenges fins a les 22.00 cada 60 minuts.
castellon autobusLa L11 Rafalafena-Universitat Jaume I també amplia horari amb una expedició més dissabtes, diumenges, festius, juliol i agost quan finalitzarà el servei a les 22.30 hores, una hora més que a hores d’ara. És el mateix cas de l’L12 Comissaria Policia-Universitat Jaume I, que també amplia una hora el servei els dissabtes, diumenges, festius, juliol i agost. En tots dos casos s’atén una reivindicació del Raval Universitari.

La L16 Salera-Estació Intermodal-UJI s’amplia el servei amb dues expedicions nocturnes més de dilluns a divendres i es recupera la línia dels diumenges ia l’agost, quan hi havia deixat de prestar servei des de 2012 per les retallades aplicades. Funcionarà fins a les 22.00 hores. “Amb aquesta millora de l’horari, donem servei als treballadors de l’Hospital General que van a l’estació intermodal per agafar un tren de rodalies”, ha destacat el regidor de Mobilitat.

Modificació de trajectes

Quant a la modificació de trajectes “s’ha buscat dissenyar recorreguts més eficaços per optimitzar recursos i prestar un millor servei a la ciutadania”, ha subratllat Simó. Així, modifica el seu recorregut parcialment la L1 Poliesportiu Ciutat de Castelló-Hospital General al seu pas pel Grup Sant Agustí i Sant Marc de manera que amb un petit canvi es garanteix complir amb la freqüència de pas cada 15 minuts a la línia més utilitzada de la xarxa d’autobusos urbans de Castelló.

La L3 Basílica Lledó-Rotonda Hospital la Magdalena amplia recorregut per prestar millor servei des Quadra Borriolenc a l’ambulatori i l’institut Bovalar, al barri del Raval Universitari. Pel que fa a la línia 4 Grapa-Quadra Morterás, també modifica parcialment el seu recorregut per donar una solució conjunta a la zona Salera, Ciutat del Transport, centre universitari i Grup Sant Llorenç reforçant la seva connexió amb el centre urbà i l’Hospital Provincial.

El canvi de recorregut de la L8 Hospital General (circular) permet convertir aquesta línia en un veritable trajecte pels barris amb connexió amb els hospitals General i Provincial. D’aquesta manera, se suprimeixen les pujades a les urbanitzacions de muntanya, amb el que es millora la freqüència i s’evita la duplicitat de trajecte amb la nova L7 Muntanya-Grups i, al mateix temps, es presta un millor servei al Grup Rafalafena ( carrers Pintor Carbó, Columbretes, …), Grapa, Ferran el Catòlic i Chatellerault.

Finalment, la L11 Rafalafena-Universitat Jaume I modifica el seu trajecte únicament des de la Ciutat de la Justícia a les Columbretes, anant recte des de la Ciutat de la Justícia pel bulevard Vicent Blasco Ibáñez a Pintor Carbó i d’aquí a Columbretes.

Per finalitzar, Rafa Simó ha destacat que l’objectiu final de l’ajuntament és “convertir el transport públic en una alternativa real a l’ús del vehicle privat”, ha destacat que aquesta remodelació recull els suggeriments de la ciutadania que ha rebut el consistori a través de les juntes de districte, del fòrum de mobilitat, ia títol personal “i ha conclòs fent un repàs a totes les millores que s’han realitzat en el transport públic en els últims mesos: la millora dels horaris diürns i nocturns del transport urbà, TRAM i autobusos; el reforç del servei durant les festes de la ciutat; la recuperació durant l’estiu de la línia d’autobús que realitza la connexió directa des de la plaça Borrull fins a les platges de la ciutat o la posada en marxa del bo Activa’t per a aturats.