071216 Marca España web

El president de la Diputació d’Alacant, César Sánchez, ha participat aquesta tarda a la presentació de l’informe “Espanya amb tu. Fortaleses de la Marca Espanya “, on ha aprofitat per ressaltar la importància del sector turístic de la província com a creador d’ocupació, desenvolupament, oportunitats i benestar.

El Palau Provincial ha estat l’escenari escollit per a la celebració d’aquest multitudinari acte, que ha comptat amb la participació del ministre d’Afers Exteriors i de Cooperació en funcions, José Manuel García-Margallo, el delegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Moragues, l’alcalde d’Alacant, Gabriel Echávarri, el director de Casa de la Mediterrània, Miguel Oliveros, l’alt comissionat per a la Marca Espanya, Carlos Espinosa dels Monteros, o el coordinador del Projecte Messies, César Vacchiano, entre altres autoritats i membres de la societat civil.

Durant la seva intervenció, Sánchez ha ressaltat la importància de la Costa Blanca com a peça clau per a l’èxit de la Marca Espanya i, en aquest sentit, ha indicat que “el turisme és el cor de la nostra economia, un sector que creix dia rere dia, gràcies a l’esforç, la dedicació i l’amor de centenars de professionals per la seva terra “.

“El suport al sector empresarial i hostaler, el coneixement de la realitat més propera i la il·lusió per millorar la nostra província són les nostres eines de treball en aquesta matèria”, ha afegit Sánchez, que ha incidit que “des de la Diputació d’Alacant sempre hem col·laborat i cooperat amb altres entitats i administracions, sense imposicions ni polèmiques, per buscar l’interès general i el benestar dels alacantins “.

El president ha aprofitat també la seva ponència per reivindicar el paper de les diputacions com a element dinamitzador d’oportunitats, vertebrador del territori i garant de la igualtat de les persones, tant si decideixen viure en una gran ciutat com en un petit municipi

A més, Sánchez ha reiterat la necessitat de treballar des del diàleg, l’entesa i el consens. “Les diputacions han servit, serveixen i serviran al projecte comú de tots els espanyols. Volem continuar sent el vehicle de benestar dels alacantins i transmissors dels nostres valors constitucionals que ens identifiquen com a marca Espanya “, ha afegit.

Referent a això, ha indicat que “Alacant és una província lleial i compromesa amb el projecte comú que anomenem Espanya, l’Espanya dels pobles”.

L’informe presentat avui, impulsat per l’Oficina de l’Alt Comissionat per a la Marca Espanya i desenvolupat per l’Escola de Negocis i Màrqueting ESIC, identifica les fortaleses i debilitats d’un sector tan important des del punt de vista econòmic com és el turisme. De les seves conclusions s’extreu, entre altres aspectes, la consolidació del creixement turístic, reflectida ja durant les anualitats 2014 i 2015, alhora que augura expectatives de millora per al futur més immediat.