El secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha ressaltat que el “Llibre Blanc per a la Estratègia Turística de la Comunitat Valenciana (ETVA 2025) en el qual estem treballant és producte de la col·laboració entre l’empresariat turístic, la universitat i la Generalitat “.

En aquesta línia, Colomer ha posat èmfasi en la importància de la “governança col·laborativa que permeti al sector corresponsabilitzar i construir junts l’estratègia de turisme dels pròxims anys, perquè junts sumem més, ja que compartir coneixement i esforços sempre redundarà en la millora del turisme “.

L’Agència Valenciana del Turisme i la Universitat d’Alacant van subscriure el passat 6 de juny un conveni per a la redacció del Llibre Blanc per a la Estratègia Turística de la Comunitat Valenciana (ETVA 2025), que compta amb la participació de tots els agents del sector turístic, públics i privats. Es tracta d’una actuació per a la planificació del ‘Nou Model Econòmic Turístic’ impulsat pel Consell de la Generalitat.

Colomer ha assenyalat “la importància d’incloure en el Llibre Blanc la percepció qualitativa de les empreses turístiques de la Comunitat Valenciana”, per això l’Agència Valenciana del Turisme i la Universitat d’Alacant han sol·licitat la seva col·laboració per a la realització d’aquest estudi.

Per al secretari autonòmic, “és determinant el bon funcionament de la col·laboració entre el sector públic, universitat i empresa per l’augment de la competitivitat del sector turístic, i per això hem demanat la col·laboració del sectoren el disseny de la política i el màrqueting turístic “i ha considerat” fonamental la participació del sector des del primer moment perquè només així serà realista “.

A més, s’ha sol·licitat la col·laboració dels municipis de la Comunitat Valenciana i empreses turístiques per diverses vies, tant de forma directa com a través de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), les cambres de comerç, les associacions professionals i la xarxa Tourist Info.

Per aquest ampli procés s’ha comptat amb prop de 4.000 actors del sector turístic de la Comunitat Valenciana, ja que a més dels municipis s’ha inclòs a hotels, agències de viatges, empreses gestores d’apartaments turístics, i d’allotjament rural, així com restaurants.

Aquest projecte, que es realitza en col·laboració amb la Universitat d’Alacant, contempla nombroses activitats de participació i consulta pública dirigides al sector turístic de la Comunitat Valenciana, moltes de les quals ja estan iniciades (entrevistes a operadors, associacions, enquestes a municipis i empreses turístiques). Els resultats de les activitats de participació, així com la consulta al sector sobre estratègia turística es coneixeran al setembre-octubre mitjançant grups de treball a Alacant, València i Castelló.