El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que, en aquesta edició de FITUR 2017, “la Comunitat Valenciana ha deixat latent seu nou paradigma turístic”. “Aquest certamen ha servit per visualitzar el treball de canvi realitzat en les polítiques i en el nou model econòmic turístic impulsat pel Consell”, ha afegit.

En aquesta línia, Colomer ha assenyalat el salt donat en l’estratègia turística de la Generalitat, “el gir de timó cap al professional, cap a la gestió de l’empresa turística, en què les institucions hem cedit l’espai als veritables actors del turisme : el viatger i l’empresari “.

Per al responsable de Turisme “aquest primer certamen de l’any representa l’aparador de la política turística de la Comunitat Valenciana”. D’aquesta manera, “tot ha estat orientat a la remuntada de reputació de la nostra Comunitat, i especialment a mostrar que hi ha una altra manera d’entendre el turisme i la política turística”, ha assenyalat.

Les línies mestres estratègiques del nou Consell marquen com a fites el paisatge, l’emoció, la diversitat, la inclusió, la responsabilitat, la cultura però, sobretot, les gents, les seves receptes, les festes, en definitiva la forma d’entendre la vida a la Mediterrània.

Tenint en compte l’anterior, l’Agència Valenciana del Turisme s’ha presentat en aquesta edició de Fitur un ampli portfoli de productes, de rutes, d’escapades per les tres províncies, d’oferta de més de 400 empreses que han donat a conèixer més de 50 productes turístics per satisfer les necessitats d’oci dels viatgers que ens visiten.

Aquest és el fruit de l’estratègia que va començar fa set mesos a través del programa CREATURISMO que va permetre reunir el Consell amb 500 empresaris de la Comunitat Valenciana per a fer-los partícips en la preparació de la fira.

Així mateix, durant els dies del certamen desenes de productes s’han presentat a la plaça de l’estand, així com a les sales de premsa habilitades per a això en l’espai de la Comunitat Valenciana.

Especial incidència en el Turisme responsable, cultural, inclusiu i sostenible

Aprofitant que 2017 és l’Any de la Sostenibilitat de l’Organització Mundial de TurismoT, l’Agència Valenciana del Turisme ha promocionat en aquesta edició de Fitur productes com l’observació d’aus, el turisme de bicicleta, el senderisme o el turisme eqüestre i molts altres. Al llarg de l’any més de vint actuacions diferents tindran lloc sota els auspicis de l’OMT.

D’altra banda, Turisme ha volgut reivindicar el que som a través de la promoció i difusió dels nostres elements culturals reconeguts com a Patrimoni de la Humanitat de la Unesco. En aquesta edició de Fitur, l’Agència Valenciana del Turisme ha presentat un vídeo i el fullet promocional dels Patrimonis de la Humanitat de la Comunitat.

De la mateixa manera, a Fitur 2017, Turisme ha muntat un estand de promoció del turisme LGBTI, on s’ha mostrat no només l’oferta d’allotjament i oci, també l’hospitalitat i la societat d’acollida pròpia de la Mediterrània.

Aquesta visió del que és social, de la necessitat d’entendre que el món és de tots i per a tots, s’ha materialitzat en la contractació, novament, d’hostesses de diversitat funcional a través de COCEMFE. A més, des del Consell hem desenvolupat productes turístics específics per a famílies i persones amb diversitat funcional, ha dit Colomer.

La música ha estat una altra de les grans protagonistes de Fitur, amb la presentació de Musix la marca de festivals de la Comunitat Valenciana i, per descomptat, un paper central ha tingut en aquesta edició de la fira de Turisme de Madrid, la gastronomia. Més de 20 presentacions gastronòmiques s’han celebrat al showcooking de la Comunitat i més de 70 vins de la Comunitat Valenciana s’han degustat al llarg de la fira, reivindicant la Mediterrània com a origen de productes amb caràcter, amb identitat.