El Ministeri de Foment segueix sense aclarir què pensa fer en poc més d’un any amb l’autopista de peatge AP-7, una de les més rendibles d’Espanya i que té una intensitat mitjana diària que supera els 20.000 vehicles”, ha denunciat el senador territorial Carles Mulet.

El vial ha estat explotat des de la dècada dels 70, quan van entrar en servei i és en 2019 quan acaba la concessió a l’empresa Abertis (França-Alacant). Esl resta de concessionàries són Ciralsa (circumval·lació d’Alacant), Ausur (Crevillent-Cartagena), Aucosta (Cartagena-Vera) i Ausol (Fuengirola-Guadiaro). La concessió de Ciralsa i Aucosta pot prolongar-se fins 2040 i 2044 respectivament i la de Màlaga-Estepona fins 2054. La corporació Abertis va obtenir el 2014 uns ingressos de 4.889.000 d’euros i uns beneficis de 655 milions. A més de l’AP-7 explota les R-2, R-3 i R-5, que el PP pretén rescatar de la seva situació a partir de l’estiu i que s’estima costaran uns 50 euros de mitjana per ciutadà en el que tècnicament s’anomenen per justificar-ho ‘Responsabilitat Patrimonial de l’Administració’.

La pregunta al Govern de Mulet sorgia després de les declaracions del delegat del Govern Central al País Valencià que va afirmar, com també va fer la ministra en el seu moment, “que no s’allargaran més la concessió” -després de dues prórrogas- però que el Govern podria optar per no suprimir totalment el peatge a l’AP-7 per «compensar» el dèficit acumulat en altres autopistes com les radials de Madrid o optar per altres fórmules de gestió. El senador va ser clar i reclamava saber si aquest final de la concessió suposaria també el final del cobrament de peatges o per contra aquests seguirien, tot i que els diners se’ls quedarà el Govern per pal·liar el dèficit de les autopistes radials de Madrid.

“La resposta no pot ser més insultant al assenyalar-nos el que tothom sap: el contracte de concessió de l’autopista AP-7, Tarragona-València-Alacant, finalitza l’any 2019. Això vol dir que la relació contractual amb la societat que actualment explota la concessió haurà finalitzat, revertint l’autopista a l’Administració General de l’Estat, però sense aclarir per res els nostres temors, que són que se’ls acudeixi mantenir regulat l’ús del vial mitjançant peatge i no s’obri al públic com a eina i vial de gran capacitat que articula el territori i soluciona greus problemes d’accessibilitat, accidentalitat i mobilitat per tota l’autonomia. Una cosa que ja ens mereixem després de 40 anys pagant peatges “, ha afegit. “Tot i això la resposta, sobre el futur de l’AP-7 és tan imprecisa, que evidencia que alguna cosa amaguen sobre aquest negoci”, conclou.