Davant les notícies, informacions i comentaris interessats sobre la situació societària del Castelló i l’eventual transmissió de la propietat, en els quals ha sortit a la llum el nom de l’Ajuntament de Castelló, el govern municipal ha fet públic aquest diumenge un comunicat en què vol deixar clara la seva posició al respecte.

Es diu que l’Ajuntament de Castelló “no és accionista del club i no té cap tipus de capacitat jurídica per instar el relleu de l’actual propietat del club. El Castelló és una societat anònima esportiva que es regeix pel Dret mercantil i societari “.

El Govern municipal considera que “la clau per a la salvació del club passa per un acord empresarial que garanteixi l’estabilitat patrimonial i la solvència del Castelló, tant en el terreny societari com en l’esportiu” i que per a això, “s’han de concretar les ofertes de els grups empresarials interessats en la seva adquisició i, sobretot, ha d’haver una voluntat inequívoca d’acceptar-les per part de la propietat del club. L’èxit o el fracàs de les operacions en marxa per a la compra-venda dependran únicament i exclusivament de la voluntat i de l’enteniment de les parts, en què l’Ajuntament no ha intervingut, ni per activa ni per passiva “.

L’Ajuntament no té capacitat per assumir i / o participar en cap tipus d’intervenció econòmica del club. “L’anterior equip de govern municipal va aprovar el 30 de març de 2012 un pla d’ajust que estarà vigent fins 2022. El Govern central va aprovar el 27 de desembre de 2013 la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local, que estableix que els ajuntaments “no podran adquirir, constituir o participar en la constitució, directament o indirectament, de nous organismes, entitats, societats, consorcis, fundacions, unitats i altres ens durant el temps de vigència del seu pla econòmic-financer o del seu pla d’ajust” .

Sobre l’ús de l’estadi castellonenc

El consistori és propietari de l’estadi Castalia i, “en l’exercici del seu deure de protecció i defensa dels interessos municipals, gestionarà aquest patrimoni amb absoluta determinació. El Govern municipal estarà encantat de conveniar la cessió de les instal·lacions als nous gestors del club, un cop es procedeixi a la substitució de l’actual direcció de la societat, no abans. Si s’ha utilitzat la cessió de l’estadi com a moneda de canvi per negociar la compra-venda del club s’ha fet completament al marge de l’Ajuntament “.

Finalment es diu que “l’Ajuntament i el Patronat d’Esports volen traslladar a la ciutadania, en general, ia l’afició albinegra en particular, el seu desig que alguna de les possibles operacions mercantils fructifiquin i el Castelló aconsegueixi l’anhelada estabilitat per afrontar el gran repte esportiu de tornar a ser una entitat referent i líder per a la ciutat i la província, atès que no depèn de l’Ajuntament “.

Suport total a la plantilla que segueix sense cobrar

El Govern municipal fa públic el seu més “decidit suport als jugadors i treballadors del club, davant la falta de pagament de les seves nòmines per part dels actuals gestors, i rebutja una situació que produeix vergonya, tristesa i indignació. La presidència del club ha de saldar immediatament els deutes i no castigar els futbolistes i empleats d’una forma tan mesquina “.

En aquest sentit, es fa una crida exprés a la dignitat ia la responsabilitat del president del Castelló, David Cruz, i als accionistes majoritaris perquè tanquin una pàgina negra en la història d’un club el record encara evoca temps gloriosos en milers i milers de castellonencs.