Amb l’objectiu de difondre l’oferta de turisme idiomàtic de la província Estudiar espanyol o en espanyol-, el Patronat Costa Blanca participa des d’avui i fins el proper divendres 2 de juny a la Fira NAFSA, un dels certàmens educatius més importants del món que aquest any se celebra a la ciutat de Los Angeles, Estats Units.

L’organisme autònom, que assisteix a aquest esdeveniment de la mà de la Universitat d’Alacant i, per primera vegada, de la Universitat Miguel Hernández, pretén així mateix potenciar les estades curtes a la província per part d’alumnes estrangers. L’estratègia del Patronat també persegueix fidelitzar els contactes existents, així com establir nous acords de col·laboració i intercanvi amb campus i colleges de tot el món.

Per a això, la delegació alacantina té previst mantenir més d’una trentena de trobades de treball amb representants de les principals universitats i agències americanes emissores d’estudiants com són The University Studies Abroad Consortium o The College for International Studies. Canadà, els països de l’est o els mercats asiàtics amb alt poder adquisitiu com Corea del Sud, Taiwan o Japó constitueixen altres dels mercats en els quals s’ha posat el focus d’atenció.

El vicepresident i diputat de Promoció Turística, Eduardo Dolón, ha manifestat que “aquesta cita representa una ocasió única per generar oportunitats de networking entre agents i universitats de tot el món. La pròpia organització del certamen calcula que només a EUA ha més d’un milió d’estudiants internacionals que generen més de 400.000 llocs de treball i un impacte econòmic proper als 33.000 milions de dòlars. Segons l’ICEX, Espanya és el tercer destí preferit pels alumnes internacionals “.

Durant la seva participació a la Fira NAFSA, el Patronat i les universitats d’Alacant i Elx compten amb un espai propi des del qual divulgar els diferents cursos de castellà, així com els nombrosos programes d’aprenentatge que desenvolupen aquests centres acadèmics a la província. Des d’aquest punt també s’informa al públic assistent de la varietat i qualitat de l’oferta complementària de la Costa Blanca que engloba productes com la gastronomia, la cultura, l’oci o els esports.

Dolón ha destacat la col·laboració que hi ha entre els sectors educatiu i turístic de la província i ha assenyalat que “a una marca consolidada com la nostra li interessa captar públic jove i qualificat, amb poder adquisitiu i hàbits de viatge perquè sigui prescriptor del nostre destí en el seu cercle familiar i d’amics. Aquest boca a boca, basat en l’experiència única, és la millor forma d’arribar a mercats que d’altra manera seria difícil atendre “.