El Patronat Costa Blanca desplegarà aquest any a la Fira Internacional de Turisme -FITUR 2017- tot el potencial dels municipis de la província, aglutinat al voltant de la seva nova imatge de marca. El contundent canvi tipogràfic reflecteix la maduresa d’una destinació de prestigi que, per primera vegada, fa l’ullet al turisme d’interior, un dels productes protagonistes en aquesta edició del certamen, juntament amb la promoció de les festes populars.

El vicepresident i diputat de Promoció Turística, Eduardo Dolón, ha donat a conèixer aquest matí tots els detalls de la intensa programació que l’ens turístic desenvoluparà a Madrid del 18 al 22 de gener en aquest certamen, líder en mercats receptors i emissors de visitants i en el qual es preveu que assisteixin, si 37 edició, més de 10.000 empreses expositores de 164 països.

El calendari previst arrencarà el proper dimecres 18 de gener amb la presentació oficial del Pla d’Actuació que el Patronat Costa Blanca ha dissenyat per a aquest 2017, una estratègia amb la qual es busca posar en valor l’eix costa i interior. Precisament, un dels productes pels quals apostarà el Patronat durant aquesta anualitat és el turisme d’interior amb la creació d’una gran ruta que vertebri la província de nord a sud. A més, l’objectiu de l’organisme és que els operadors turístics internacionals incloguin ia aquest element com a part de la seva oferta.

El dijous 19 de gener al matí la Diputació d’Alacant realitzarà la presentació de la programació musical del ADDA per a aquest estiu, així com la de la temporada simfònica 2017-2018 que inclou la participació de prodigioses figures del panorama artístic internacional.

Ja a la tarda, a les 17:30 hores, la comitiva es traslladarà al centre de Madrid per inaugurar el Punt d’Informació Turística que el Patronat Costa Blanca ha habilitat a la plaça de Callao, un espai de 25 metres quadrats des del qual es promocionaran les festes populars de la província mitjançant el repartiment de més de 50.000 fullets, així com nombroses guies específiques de les diferents localitats. Aquesta zona també acollirà la realització d’activitats com concursos, animació, jocs i photocall per tal d’interactuar amb el públic assistent.

Amb motiu de la seva presència a FITUR, el dissabte dia 21 l’organisme autònom durà a terme un Gran Rua Provincial en què participaran més d’un miler de festers procedents de divuit municipis alacantins abillats amb els seus vestits representatius. Festes del Foc, Moros i Cristians, Setmana Santa i Carnestoltes conformen aquesta espectacular comitiva que discorrerà per la plaça de Callao, el Carrer Preciados i la Puerta del Sol.

L’acte, que començarà a les 17:00 hores, comptarà també amb la presència de més d’una desena de bandes, societats musicals i colles per amenitzar el recorregut. L’objectiu d’aquesta original proposta és promocionar a Madrid les festes locals de la Costa Blanca, algunes d’elles declarades d’Interès Turístic Internacional o Nacional.

Dolón ha destacat que “aquest any, després de l’èxit de l’experiència pilot de l’anterior, ens hem proposat quantificar l’impacte d’aquesta acció de street marketing amb diversos mecanismes que ens indiquin, tant la influència que comporta la proposta com el retorn de la mateixa . Per a això, portarem a terme un gran desplegament tècnic al centre de Madrid, redoblant la presència de festers pel que fa a 2016 i posant en valor el millor de les nostres tradicions per ampliar el radi d’acció i de repercussió “.

Com a novetat aquest any, el diputat ha anunciat la participació de bandes de música de diferents localitats, així com una representació de les Festes de la Reconquesta d’Oriola, la Rondalla de Pinós, la Colla de Monòver o la Dama d’Elx. A més, la desfilada es podrà seguir en directe, via streaming, a través del web del Patronat Costa Blanca.

A partir de divendres i durant tot el cap de setmana, l’organisme també desenvoluparà una important tasca d’informació turística orientada al públic final basada en els productes de la Costa Blanca.

Dolón ha explicat que, “tot i que l’agenda encara està ultimant, ja hem tancat tretze showcookings, 36 presentacions de productes a càrrec d’ajuntaments de la província, dos grans esdeveniments a la Plaça Central de l’estand de la Comunitat Valenciana, així com més de 35 trobades de treball amb aerolínies, operadors turístics, agències de viatge i directors d’oficines de turisme espanyoles a l’estranger “.

Amb l’objectiu de donar a conèixer totes aquestes actuacions, el Patronat ha dissenyat dues campanyes de comunicació i màrqueting que es duran a terme en diversos mitjans i suports publicitaris. D’una banda i sota l’eslògan ‘Costa Blanca és +’, l’organisme promociona des d’avui l’àmplia oferta turística que atresora la província en ràdios, televisions i premsa escrita,