El Centre de Coordinació d’Emergències reforça des d’aquest divendres, 29 d’octubre, el servei 112 Comunitat Valenciana per a oferir una atenció més àmplia durant el cap de setmana i dilluns previ a la festivitat de Tots Sants.

En concret, dilluns que ve hi haurà 4 operadors més dels 35 que són habituals i dimarts s’incrementarà en 3, que se sumen als 34 que corresponen al servei ordinari. A més, durant el dissabte i el diumenge, el reforç ascendeix a un operador cada dia.

El director general de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, ha destacat que el nombre d’operadors, coordinadors i supervisors de l’112CV s’adapta a cada torn a les necessitats del servei.

“Aquest cap de setmana llarg, en el qual molts valencians viatgen per descansar o per celebrar la festivitat de Tots Sants amb els seus familiars, es reforça un 5% l’atenció de les trucades per poder atendre-més ràpid i eficaçment”, ha afirmat Àngel . A més, ha explicat, “en un moment donat, el servei pot ampliar-se de forma immediata si la situació ho exigeix ​​per algun incident”.

Com informar el 112

La informació que ha de proporcionar al 112 variarà segons el tipus d’incidència i seran els operadors els encarregats de sol·licitar-la de la manera més protocol·litzada per operar amb la major eficàcia possible. D’aquesta manera, segons ha explicat José María Ángel, “el primer que cal aclarir és el tipus d’accident i lloc exacte, el nombre de persones involucrades i el seu estat; les dades personals de les mateixes; forma d’accés al lloc de l’accident , condicions meteorològiques i facilitar el telèfon i esperar els serveis d’emergències per guiar-los al lloc de l’accident “.