El Centre Teatral Escalante ha celebrat hui el Dia Internacional dels Museus amb una activitat per a estudiants de Magisteri de l’IES Puçol, organitzada per l’Espai d’Exposicions del Teatre.

Seguint la línia desenvolupada fins ara, basada en el treball amb el personal docent, els futurs mestres han tingut l’oportunitat de descobrir tots els recursos que les arts escèniques i plàstiques posen al seu abast. La coordinadora de l’Espai d’Exposicions, Paula Salinas, ha destacat que l’activitat ‘Jornada per a futurs docents’ és una excel·lent ocasió per a familiaritzar-se amb tot el que pot amagar un centre cultural amb tanta història i encant com l’Escalante. “Des del nostre espai expositiu, volíem celebrar el Dia Internacional dels Museus amb alguna activitat que fóra especial per a professors. Per açò, a més d’obrir-los la nostra sala d’exposicions, els proposem jugar al teatre i ensenyar-los totes les possibilitats pedagògiques que els ofereix”, ha assenyalat Salinas. L’activitat ha començat a les 10 del matí amb l’assistència a l’espectacle Cucú Haiku, una proposta per a xiquets d’1 a 3 anys. Els estudiants de Magisteri han assistit a la funció amb l’Escoleta El Bressol, podent així observar la reacció dels més xicotets davant la seua primera experiència teatral. A continuació, s’ha realitzat el taller ‘Eines teatrals en l’aula’, en el qual l’actriu Carmen Lara els ha facilitat exercicis per a desenvolupar el treball cooperatiu, l’empatia, la confiança i la creativitat dels seus alumnes.

Els alumnes també han gaudit d’una visita guiada a l’exposició ‘Teatre Tradicional Valencià’, la qual realitza un repàs per les manifestacions escèniques més populars de la Comunitat Valenciana. L’explicació de la Muixeranga, Els Moros i Cristians, El Betlem de Tirisiti, Gegants i Cabets o El Misteri d’Elx ha posat en valor la cultura valenciana i els seus arrelats costums populars.

La jornada educativa ha acabat amb el curs ‘Tècnica vocal per a docents’, a través del qual han pogut aprendre exercicis destinats a una millor col·locació de la veu i a la correcta projecció i dicció del professor.