El secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha convocat d’urgència a un comitè d’experts que avaluï aquesta la sortida del Regne Unit de la Unió Europea. L’objectiu és analitzar com pot afectar els interessos turístics de la Comunitat Valenciana i traçar les línies d’actuació estratègiques a desenvolupar en el futur de cara a diagnosticar la situació de la nostra posició enfront dels nostres competidors.

Per això, la setmana que s’ha convocat a empresaris turístics, associacions, les sis marques turístiques, responsables dels tres aeroports de la Comunitat, els operadors turístics de referència TUI i Jet2, el Consell de Cambres, així com al cònsol britànic ia representants de Turespaña, per analitzar la repercussió que pugui tenir sobre el turisme la sortida del Regne Unit de la Unió Europea.

Francesc Colomer, després de conèixer els resultats del referèndum que s’ha saldat amb la sortida del Regne Unit de la Unió Europea, ha assenyalat que “hem de ser prudents i no alarmar-nos, perquè la temporada estiuenca de 2016 ja està consolidada, però, al mateix temps, hem d’avaluar totes les possibilitats i avançar-nos a la competència “. Així mateix, Colomer ha indicat que ha parlat ja amb els empresaris. “Tots esperem que no afecti el sector turístic de la Comunitat Valenciana, per això, hem de reunir-nos tots els interessats per realitzar un diagnòstic, compartir anàlisi i estudiar les millors mesures a seguir”, ha indicat.

El responsable de la política turística de la Generalitat ha volgut transmetre un missatge de tranquil·litat al sector turístic de la Comunitat Valenciana, perquè “sabem que els britànics seguiran visitant el nostre destí tot i la sortida de la Unió Europea”.

Colomer destaca que la Comunitat Valenciana “és una destinació fort i potent”, alhora que ha afegit que “els turistes britànics trien el nostre destí per la qualitat de l’oferta turística i, hem de seguir treballant per demostrar que tot i la sortida del Regne Unit de la Unió Europea, seguim sent la millor destinació perquè passin les seves vacances “.

El secretari autonòmic ha advocat per “reforçar i incrementar la línia de treball, apostant per la diversificació i la qualitat de la nostra oferta i impulsant els nostres atractius turístics” i ha afegit que “aquesta línia de treball i el gran esforç que realitzen els empresaris és el que ha permès que, durant aquest any, el mercat britànic repunt a la Comunitat Valenciana “.

En aquesta línia, ha recordat que el mercat britànic “és el primer mercat emissor estranger per a la Comunitat Valenciana, amb una quota del 32%”. A més, ha explicat que les últimes dades estadístiques oficials mostren que, entre gener i abril d’aquest any, s’ha incrementat el nombre de britànics a la Comunitat Valenciana en prop d’un 30%.

Per a Colomer, “hem de treballar els empresaris i les marques tots units i coordinats per minimitzar els riscos i analitzar i estudiar el nou escenari que es planteja ara per al turisme de la nostra Comunitat Valenciana, amb la sortida de la Unió Europea del nostre principal mercat emissor internacional “. Per això, ha posat èmfasi en la importància de convocar una reunió “on estiguin presents els que ens estem jugant molt per avançar-nos i reforçar la nostra presència al mercat britànic”.