El director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carles Domingo, ha exigit avui al Ministeri de Foment la “aplicació immediata” de les mesures que contemplava el pla de xoc, sol·licitat pel Consell a Renfe entre les que s’incloïa la bonificació del bitllet per als viatgers del tren de Rodalies Castelló-València.

En aquest sentit, ha assenyalat que avui s’ha posat en marxa el servei d’autobusos llançadora que era una de les mesures sol·licitades per la Generalitat Valenciana per a resoldre el problema dels trens de Rodalies entre València i Castelló, que afecta milers de viatgers des fa molts mesos. No obstant això, ha lamentat que no han entrat en vigor les mesures econòmiques de bonificació del bitllet. “Ens hauria agradat que s’haguessin aplicat també les compensacions sol·licitades per la Generalitat al mateix temps que la posada en marxa avui de les llançadores”.

Per al director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carles Domingo “han fet falta nou mesos des que van començar les obres del tercer carril per adoptar mesures”. “En cap moment el Govern d’Espanya ha tingut la iniciativa en aquest tema, ha hagut d’intervenir el mateix president de la Generalitat, Ximo Puig, per demanar a Renfe un servei digne per als valencians”, ha indicat.

El director general ha recordat que la posada en marxa dels llançadora s’ha produït tres setmanes després de la reunió que va mantenir el president de la Generalitat amb el president de Renfe.

No obstant això, Domingo ha denunciat que Renfe encara no ha donat resposta a la petició de la Generalitat d’establir compensacions perquè el preu del bitllet es redueixi en un 50%, mentre els serveis d’aquesta línia es trobin afectats, i que, en cas que es produeixin incidències greus i retards superiors a 30 minuts, es proveeixi gratuïtament a l’usuari d’un altre bitllet, ja que, la indemnització que en aquests moments hi ha es produeix únicament quan el retard és superior a 90 minuts. De fet, ha recordat que en el cas dels Rodalies de Barcelona sí que es va bonificar quan van tenir un problema similar uns mesos abans que s’inaugurés la línia d’AVE entre Barcelona i Madrid.

D’altra banda, el director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, també ha insistit importància que als usuaris se’ls comuniquin les diferents incidències a bord dels trens sent necessari que s’augmenti el personal en els trens, es potenciï la informació per megafonia per a tots els usuaris i s’utilitzin altres canals de comunicació com les xarxes socials.

Carlos Domingo ha exigit al Govern d’Espanya que “tracti els valencians com a ciutadans de primera i s’apliqui de forma immediata les mesures plantejades per la Generalitat per solucionar els greus problemes que estan ocasionant les obres del tercer carril. Són necessàries les llançadores però també les mesures econòmiques com les bonificacions o les que aporten la informació a l’usuari “.