El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, ha anunciat que el Consell “intensificarà la campanya contra els defraudadors en l’Impost sobre el Patrimoni amb l’inici d’una nova actuació per lluitar contra el frau fiscal en aquest impost en els exercicis 2013, 2014 i 2015 “.

El conseller d’Hisenda, acompanyat del delegat especial de l’Agència Tributària a València, Manuel Cabrera, ha entrevistat aquest matí la plataforma per a l’elaboració de la Renda 2015 situada al Port de València.

Soler ha assenyalat que per primera vegada en 20 anys, la Generalitat, mitjançant l’Institut Valencià d’Administració Tributària (IVAT), “ha fet un gran esforç per detectar possibles defraudadors en l’Impost sobre el Patrimoni en l’exercici 2012, any en el que la Generalitat va recuperar aquest impost “.

De fet, la primera campanya de control iniciada pel IVAT en aquest impost ha permès a la Generalitat recaptar 2,1 milions d’euros i detectar a 539 defraudadors per béns patrimonials que no havien declarat durant 2012. El procediment utilitzat ha estat el requeriment a aquests defraudadors perquè realitzessin els pagaments i, en els casos en què aquests no procedien a realitzar de forma voluntària l’autoliquidació dels seus béns després del requeriment, ha estat la pròpia administració tributària valenciana la que l’ha practicat.

Durant la seva visita al punt d’atenció al contribuent, el conseller ha afirmat que la lluita contra el frau “és la millor lluita contra la justícia fiscal”. “És una tasca fonamental per a tots aquells que tenim la responsabilitat de recaptar els impostos dels ciutadans, suposa no posar en un compromís a la resta de contribuents que sí compleixen les seves obligacions tributàries”, ha ressaltat Soler.

Així mateix, el conseller ha indicat que la Generalitat “ha triplicat en aquesta campanya de la renda dels punts d’atenció presencial i els mitjans personals per atendre els contribuents de la Comunitat, servei que a més s’oferirà en les tres províncies de la Comunitat per apropar les plataformes d’ajuda al ciutadà, cosa que no passava en anys anteriors “.

D’aquesta manera, s’ha passat de 10 punts d’atenció al contribuent en la Campanya de la Renda 2014 l’any passat i només a València, a oferir en la campanya actual un total de 30 punts d’atenció al ciutadà, dels quals 15 es situen a València, 10 a Alacant i 5 a Castelló.

“L’objectiu -ha explicat Soler- és facilitar al ciutadà el compliment de les seves obligacions tributàries, posant a la seva disposició l’ajuda necessària per realitzar la seva declaració de la renda”.

Si l’any passat es van poder atendre 20.800 contribuents des dels punts d’atenció habilitats per la Generalitat, aquest any està previst poder triplicar aquest servei d’ajuda al ciutadà i aconseguir als 62.500 contribuents.

El conseller ha volgut posar en valor el treball conjunt que estan realitzant la Generalitat i l’Agència Tributària, “esforç que es plasma en facilitar al ciutadà els seus compromisos fiscals i en matèria de lluita contra el frau fiscal, tant en l’Impost sobre la Renda com en l’Impost sobre el Patrimoni “.mateix espai web.