La Diputació de Castelló també patrocina esta nit el tradicional Magdalena Vítol com a colofó a unes festes declarades d’Interés Turístic Internacional, en les que el Govern Provincial ha potenciat tant el seu efecte dinamitzador econòmic com el seu vessant tradicional i cultural. Així ho ha explicat el vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, el qual ha assegurat que “desde el Govern Provincial hem potenciat l’efecte turístic i econòmic que tenen estes festes en la nostra capital i la nostra província. Des de l’àmbit turístic, amb la promoció d’este acte de tancament de festes com a gran emblema de la Magdalena, però també amb la seua promoció en cada una de les fires a què assistim, especialment des de la posada en marxa de l’AVE amb el mercat madrileny“.

En l’aspecte cultural, la posada en marxa dels trens magdaleneros de la Diputació que han recorregut els monuments gaiateros ha acostat a veïns i visitants el trabajo que durante todo el año realizan las comisiones castellonenses. Eso, junto a la presencia de productos autóctonos de Castelló Ruta de Sabor en los principales eventos gastronómicos de las fiestas ‘inundand‘ de gastronomía autóctona las fiestas de Castellón, ha contribuido a hacer de la Diputación la aliada del mayor impacto económico de las fiestas en la ciudad y en la provincia.

Las festes són una clara expressió de les nostres tradicions i també una clara oportunitat econòmica que ha de revertir en el benefici de les empreses i comerços castellonencs. Des de la Diputació hem impulsat ambdós vessants en estes festes de la Magdalena perquè totes les oportunitats s’aprofiten en benefici de la capital i la provincia“.

En l’aspecte de tradicions, és important ressenyar la celebració, per part de la Diputació, del Dia de la Província el primer dissabte de Magdalena, i el seu suport al Pregó amb la renovació dels cartells anunciadors dels municipis en esta cavalcada com la major expressió etnològica de la província en les festes fundacionals de Castelló.