El Palau dels Arts Reina Sofia s’endinsa en el món fantasmagòric de ‘The Turn of the Screw’, de Benjamin Britten, que s’estrena divendres que ve, 2 de juny, al Teatre Martín i Soler.

Davide Livermore, Intendent de Les Arts i responsable de la posada en escena, i Christopher Franklin, director musical, han presentat avui aquest títol en conferència de premsa, la tercera i última nova producció de la Temporada 2016-2017 de Les Arts, que interpreten els artistes del Centre Plácido Domingo.

‘The Turn of the Screw’, segons ha explicat Davide Livermore, és “una obra mestra sense discussió”, que no només és interessant “pel seu valor en la formació dels intèrprets del Centre”, sinó també “pel seu atractiu per apropar nous públics a l’òpera “.

“Britten és una figura fonamental per mostrar a la gent que l’òpera parla d’actualitat: la violència de gènere, els abusos sexuals a menors o el debat sobre la pena de mort”, ha apuntat Livermore.

Basada en la celebèrrima novel·la de terror d’Henry James, ‘The Turn of the Screw’ és la inquietant història d’una mainadera, una mestressa de claus i dos nens orfes assetjats per fantasmes en un món on l’ambigüitat circula per tot arreu.

“The Turn of the Screw -ha prosseguit- parla d’una situació que veiem constantment en l’actualitat: la fi de la innocència. Avui en dia, en els mitjans de comunicació social, al carrer, ens trobem amb nens que imiten rols de adults perdent així la seva infància. En Britten podem veure el mal que es pot infligir a un nen a qui es roba la innocència “.

Benjamin Britten va compondre una partitura desassossegant i teatral, amb un tema i quinze variacions d’aquest, per a una orquestra de cambra de 13 músics. El llibret va ser escrit per Myfanwy Piper. Comissionada per la Biennal de Venècia, l’estrena de ‘The Turn of the Screw’ va tenir lloc en el Teatre La Fenice el 14 de setembre de a 1954.

Christopher Franklin torna a Arts després de la seva reconegut debut la temporada passada amb ‘Cafè Kafka’, de Francisco Coll, i ‘Joana d’Arc a la foguera’, de Honegger. Segons explica el director nord-americà, “Benjamin Britten és un compositor molt característic, tan sols cal escoltar dos compassos per reconèixer una obra seva”.

‘The Turn of the Screw’ suposa -en paraules del mestre- “tot un repte”. “Tenim joves cantants, amb unes veus molt boniques, que canten per primera vegada Britten. La meta és l’anglès i aprendre a cantar en anglès amb ritmes difícils, melodies complicades i entrades d’aprendre. El desafiament no és només musical perquè és una obra de forta dramatúrgia “.

En aquest sentit, Davide Livermore ha remarcat el gran valor dels cantants del Centre Plácido Domingo per cantar i també interpretar una obra que aborda “un tema tan delicat i perillós com l’abús sexual a nens”, que evidencia “l’enorme talent i professionalitat “dels artistes de la vuitena promoció d’aquest projecte.

Els cantants del Centre Rita Marques i Karen Gardeazabal (Institutriz), Giorgia Rotolo i Olga Zharikova (Flora), Anna Bychkova i Nozomi Kato (Mrs. Grose), Andrés Sulbarán i Gustavo Adolfo Colom (Peter Quint), Marianna Mappa (Miss Jessel) juntament amb els nens del cor de Trinity School Jeremie de Rijk i William Hardy (Milers) configuren el repartiment.

Les Arts presenta un muntatge que ha estat realitzat íntegrament per l’Equip Tècnic del centre operístic, amb escenografia de Manuel Zuriaga, vestuari de Mariana Fracasso, il·luminació de Nadia García i Antonio Castro, videocreació de Miguel Bosch i coreografia de Fàtima Sanlés.

L’òpera de Britten es representarà al Teatre Martín i Soler els dies 2, 4 i 10 de juny, amb una funció didàctica el dia 6. Les localitats tenen el preu únic de 25 euros.