La regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Castelló ha obert una exposició didàctica denominada ‘Plastihistoria de la Ciència’ que explica els grans avanços de la humanitat mitjançant figures de plastilina. La mostra s’ha ubicat en la planta inferior del Planetari i és apta per a tots els públics. De fet, malgrat que el plantejament didàctic és ideal per a xiquets i xiquetes perquè retenen els conceptes gràcies a les imatges de plastilina, la iniciativa també resulta atractiva per al públic adult en general.

L’exposició és un treball de la Fundació Educa, que du a terme nombrosos projectes didàctics amb treballs a força de figures, decorats i escenes fetes amb plastilina. En aquest cas, la mostra situada al Planetari sobre la història de la ciència arrenca amb els primers descobriments de l’home en la prehistòria. El recorregut continua amb una escena sobre Pitàgores i després passa a una divertida recreació de la banyera d’Arquimedes.

A continuació, els assistents a la mostra poden veure l’escena de Gutenberg amb la primera impremta, a Galileu amb el telescopi amb el qual va descobrir els quatre satèl·lits de Júpiter o la famosa lliçó d’anatomia recreada a partir de l’obra de Rembrandt. L’exposició prossegueix amb l’escena de la poma i Isaac Newton i amb la de l’estel de Benjamí Franklin. També pot veure’s una escena de James Watt amb la màquina de vapor o a Samuel Morse amb la seva màquina. Charles Darwin envoltat de diferents espècies és un altre atractiu d’aquesta proposta que prossegueix amb l’únic espanyol inclòs, Isaac Peral amb el submarí.

L’exposició ofereix una escena per il·lustrar la creació de la taula periòdica per part del científic rus Dmitri Mendeleyev i els processos d’aïllament dels nous elements químics per part de Marie Curie. Finalment, trobem a Albert Einsten muntat sobre la fórmula de la teoria de la relativitat. La regidora de Cultura, Verónica Ruiz, ha destacat les parts més curioses de la mostra i ha assegurat que “és molt adequada per a xiquets, públic familiar i també adults perquè les figures, que resulten molt atractives, van acompanyades d’un text explicatiu que millora i reforça l’aprenentatge”.