El president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo, confia que el Ministeri de Foment tingui amb el port de Castelló el mateix tracte que atorga a altres recintes, en referència al conveni signat amb el port de Barcelona per import de 77 milions per a construir els nous accessos ferroviaris. “No obstant això, el port de Castelló està pendent de l’adjudicació del projecte d’execució de l’accés sud, tot i comptar amb 1,6 milions d’euros de consignació en els pressupostos generals de l’Estat”.

Francisco Toledo s’alegra que l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries -ADIF- inverteixi aquests 77 milions en l’accés al port de Barcelona “perquè sens dubte és necessari”, i espera que l’entitat tingui el mateix tracte per a finançar l’accés ferroviari al port de Castelló. “És sorprenent que un govern en funcions trobi 77 milions per impulsar un projecte i que, però, no sigui capaç d’executar els 1,6 milions que estan previstos en els PGE per al projecte d’execució de l’accés ferroviari a la dàrsena sud de PortCastelló “, ha manifestat Toledo. “El retard en aquesta execució pot interpretar com una marginació al port de Castelló”.

El màxim responsable de l’Autoritat Portuària de Castelló recorda que els accessos ferroviaris al recinte portuari castellonenc són “vitals per al seu creixement, per a la generació de riquesa i economia de la província i fonamentals per a la futura connexió amb el corredor mediterrani”.

Cal recordar que bona part de les obres previstes en el pla inversor de PortCastelló dissenyat per Francisco Toledo fins al 2020 i estimat en 70 milions d’euros “estan orientades a la consecució dels accessos i la seva connexió amb el corredor mediterrani”. El president de l’APC ressalta que el port de Castelló és el principal centre logístic de la província, “pel que entra i surt gran part de les mercaderies de la nostra província, i la falta dels accessos llasta la nostra competitivitat i la de les empreses de la província “.

Francisco Toledo ha assenyalat que per al port de Castelló és també fonamental el projecte de modernització de la línia ferroviària entre Sagunt i Saragossa. “Demanem que ADIF es prengui seriosament aquesta línia per fer eficient el nostre port”, ha dit Toledo.

“Si es duen a terme les millores abarataríamos costos i les nostres mercaderies s’estalviarien més de cent quilòmetres que es veuen obligades a fer via Tarragona per connectar amb el nord d’Espanya”, ha conclòs Toledo.