L’Autoritat Portuària de Castelló ha reunit aquest matí als sectors empresarials i agents afectats per la nova normativa espanyola sobre verificació de la massa bruta de contenidors. Una normativa que té com a objectiu garantir que cap dels contenidors embarcats en els ports espanyols superi el pes màxim establert i que entra en vigor l’1 de juliol.

La inauguració de la jornada ha anat a càrrec del president de l’Autoritat Portuària de Castelló, Francisco Toledo; el president d’ASCER, Isidro Zarzoso; el secretari general de ANFFECC, José Luis Breva; el president de la CEC, José Roca; i el president d’ACEP, Sebastián Pla.

“El port de Castelló ha volgut reunir totes les baules que tenen relació amb el trànsit de contenidors i que per tant poden veure afectada la seva operativa per la nova normativa”, ha explicat Francisco Toledo. La reunió ha despertat l’interès d’al voltant de 120 persones, entre representants d’empreses terminalistas, consignatàries, transportistes i les organitzacions empresarials de Castelló mes implicades amb l’entrada en vigor de la normativa, especialment les dues patronals de material ceràmic: Associació Espanyola de Fabricants de Rajoles i Paviments Ceràmics -ASCER- i l’Associació Nacional de Fabricants de Fregides, Esmalts i Colors Ceràmics -ANFFECC-.

El port de Castelló ocupa el cinquè lloc en nombre de contenidors d’import / export -objecte de la normativa-, en moure 194.411 contenidors durant el passat any. La major part de la mercaderia que s’exporta és material ceràmic, en concret 1.844.549 tones durant 2015. Les principals destinacions són Israel, Algèria, Líban, Líbia i Nigèria, tal com ha exposat el director del port de Castelló, Roberto Arzo .

Per la seva banda, el gerent de la Fundació PortCastelló, Miguel Rojo, ha explicat durant la jornada informativa els mecanismes que està aplicant el recinte portuari castellonenc per “seguir donant la mateixa qualitat de servei”. A més ha intervingut el capità marítim de Castelló, José Manuel Manaute, qui s’ha referit a la millora que suposarà la nova normativa per a la seguretat marítima.

Cal recordar que la modificació del Conveni SOLAS realitzat per l’Organització Marítima Internacional (OMI) exigeix ​​que un contenidor tingui verificat el pes brut com a condició per carregar-lo en un vaixell per a exportació. Aquest canvi, que afecta tota la indústria del transport marítim en contenidor, responsabilitza a l’embarcador d’obtenir el pes brut verificat d’un contenidor ple i de comunicar-ho a la naviliera perquè el pugui remetre a la terminal