El Grup Municipal Popular lamenta els dos anys de paralització turística que pateix la ciutat, “amb un bipartit mancat d’idees, que rebutja qualsevol iniciativa encaminada a impulsar el turisme, només perquè la proposa el PP”, ha manifestat la regidora popular, Salomé Pradas.

La mateixa també ha afirmat que: “ja ens van vetar la proposta de reobrir el Mercat del Grau, convertit en centre d’oci i gastronomia, tot i que comptava amb el vistiplau de les associacions i col·lectius graueros. El govern municipal també diu “no” a agilitzar el Pla Estratègic de Turisme, “no” a posar en valor les nostres infraestructures de connexió com l’AVE o l’aeroport i “no” a la creació de nous punts d’informació turística a Castelló “.

Segons la regidora popular, en dos anys de legislatura, les úniques apostes que ha fet el bipartit en matèria turística són: un plagi escandalós del Pla Estratègic de Turisme, o el que és el mateix, 17.000 euros gastats en una còpia del pla turístic del país Basc; un assentament il·legal d’autocaravanes al Parc Litoral, que ara han traslladat a l’Aeroclub i un tendal al Grau perquè els veïns treguin el cap al balcó i en comptes de veure el Grau, vegin una tela. Això no és contribuir al turisme “.

Des del Grup Municipal Popular recorden que a totes aquestes apostes incoherents cal sumar també la nul·la promoció de la Setmana Santa castellonenca (està declarada d’Interès Turístic Provincial); la zero promoció nacional i internacional, a través de la Xarxa de ciutats AVE; els xiringuitos de la platja tancats per Setmana Santa perquè l’equip de govern no els va adjudicar a temps; el quiosc de la Plaça de la Pau, tancat dos anys; les tavernes també tancades a la nit i la Tinença d’Alcaldia del Grau, tancada durant els festius, amb els turistes sense saber on anar. Pradas conclou que “exigim al bipartit que es replantegi la seva política en matèria turística, perquè segueix sent desastrosa, caòtica i sense idees”.