Govern del PP va donar començament a les obres de millora de la via Sagunt-Sogorb-Terol a través dels 60 quilòmetres de trajecte que passen per la província de Castelló i que passa per diversos municipis del Palància. Unes millores que suposen una inversió superior als quatre milions d’euros. Des 2017 i fins al 2020, la inversió total del Govern serà de 335.400.000 d’euros.

Adif, organisme dependent del Ministeri de Foment, realitzarà les obres fins a final de juny en set trams de la via fèrria entre Barraques i Terol, el que, gràcies a una inversió de 4 milions d’euros, permetrà eliminar vuit punts amb restriccions de velocitat que per seguretat actualment s’imposen als combois entre aquestes dues localitats. En aquests dos mesos es generarà les inevitables molèsties als usuaris dels vuit trens, que seran substituïts per autobusos, entre Barraques i Terol i en un dels trens que passa per Sogorb fins a Sagunt.

Els set punts d’obres (dos d’ells entre Barraques i Mora de Rubielos) comportaran quan aquestes acabin que es pugui circular a una velocitat més alta que l’actual (en aquests punts la limitació és de 20 i 30 quilòmetres per hora). Els objectius se centren en el desenvolupament d’un sistema d’infraestructures ferroviàries de servei públic, segur, eficient i de qualitat. Per això, a més de realitzar les inversions, tant en noves infraestructures com per a la modernització i millora de les existents, així com les actuacions de manteniment necessàries, es treballa en nom de millorar la gestió i l’eficiència del sistema ferroviari.

Aquestes millores en el sistema ferroviari se sumen a l’anunci d’ampliar freqüències al nord de Castelló ja que el Ministeri s’ha compromès a millorar la circulació i ampliar el nombre de freqüències al Maestrat un cop es revisi el sistema d’interès públic, que és l’estudi que marca les necessitats a tot Espanya. Així mateix, l’AVE a Castelló va arribar aquest any el que suposa un abans i un després per a la província.

Tal com ha valorat el portaveu de la comissió de Foment i diputat del PP per Castelló, Miguel Barrachina, des de l’any 1998, quan governava el PP a Espanya, no s’havien realitzat millores en el sistema ferri de la província “i ha tingut de ser de nou un Govern del PP el que aposti per Castelló i les necessitats que té “. “Mentre el PSOE va dilapidar 1.800 milions d’euros a la mar amb el Castor, el PP aposta per millores i per infraestructures útils a Castelló”.

Barrachina ha advertit que “mentre PSOE i Compromís es fa fotos i gestionen en les xarxes socials, el PP compleix i actua” i ha assenyalat que “tant de bo Puig i Oltra invertissin a Castelló en la mateixa proporció que ho fa el Govern del PP”.