062716 educacion ambiental alicante natura web

El programa d’educació ambiental que la Diputació d’Alacant desenvolupa en els seus espais naturals a través d’Alacant Natura ha comptat aquest curs amb l’assistència de 6.202 nens. El diputat de Protecció i Gestió del Territori, Javier Sendra, ha destacat la gran acollida d’aquesta proposta didàctica que “aquest any ha batut el seu rècord de participació”.

La iniciativa s’ha dut a terme en els enclavaments de ‘Casa Tàpena’ a Onil, ‘El Pla’ a Sax i ‘Xorret de Catí’ a Castalla, on els escolars han realitzat itineraris guiats amb jocs, tallers i activitats que ajuden a donar a conèixer els valors naturals i culturals d’aquests espais. Així mateix, durant el curs també s’han desenvolupat diverses jornades temàtiques sobre reciclatge, energies renovables o biodiversitat per conscienciar els alumnes sobre la necessitat de protegir el medi ambient i actuar de forma sostenible.

A més, com a novetat aquest any, s’ha realitzat una sèrie de sessions dedicades als arbres, una original proposta amb la qual s’ha ensenyat als joves les característiques i peculiaritats de les diferents espècies que hi ha a la província, tant silvestres com cultivades, així com la importància que per al medi ambient i l’ésser humà tenen com a font de recursos renovables, reguladors del clima o en la lluita contra la contaminació.

“El balanç general és molt positiu, no només per l’augment de la participació sinó també per l’alt nivell de satisfacció mostrat per alumnes i docents”, ha indicat Sendra, que ha afegit que “això ens anima a continuar realitzant aquesta important tasca didàctica , clau per a la difusió i conservació del patrimoni mediambiental alacantí, objectiu prioritari tant per a l’empresa Alacant Natura com per al propi Govern Provincial “.

A partir del proper mes de setembre, els centres escolars que vulguin participar en aquesta iniciativa podran consultar el programa del curs 2016-2017 i reservar la seva assistència a través de la pàgina web d’Alacant Natura www.alicantenatura.es.