La vicesecretària de Relacions Institucionals de l’Executiva Provincial del PSPV-PSOE a Castelló, Estíbaliz Pérez, ha lamentat avui el “nou revés” de Foment als habitants de la província perquè l’AVE no arribarà a Castelló a l’agost com havia assegurat la titular en funcions del ministeri, Ana Pastor, i ha qualificat aquest nou incompliment, ia tres acumulats -desembre, primavera i estiu – de “constant presa de pèl”.

Pérez ha instat el Govern a “no amagar més informació” sobre la finalització de les obres del tercer carril i ha destacat la preocupació dels socialistes per la “important demora que pateixen els treballs a causa de la mala gestió del PP”. “És inconcebible que Mariano Rajoy estigui jugant amb el futur d’aquest territori, dels seus habitants i la seva economia, ja que cada nou retard és un perjudici al desenvolupament econòmic d’aquesta província”, ha denunciat la responsable del PSPV.

Des del partit ja han expressat la seva por que la nova extensió que Castelló ha de sumar de la ruta de l’AVE Madrid-València “no sigui una realitat fins a finals d’any”. A més, sospiten que “hi ha la possibilitat que es pugui demorar encara més perquè després cal afegir un termini de proves per formar conductors i garantir la seguretat de la ruta”, ha manifestat Pérez.

No obstant això, la vicesecretària provincial de Relacions Institucionals del PSPV ha remarcat que la línia a Castelló “no serà ni el dia de la seva estrena un AVE com a tal, ja que la ruta en aquesta província ha estat protagonitzada pel cambiazo del Corredor Mediterrani pel tercer carril, una solució barata per adaptar les vies que utilitzen els trens tradicionals a l’ample europeu que necessiten les unitats d’alta velocitat, però que no els permeten assolir la rapidesa desitjada “, ha explicat.

La líder socialista ha indicat que la restricció de la velocitat de circulació no és l’única conseqüència del tercer carril, sinó que també van a quedar afectats els trens de Rodalies, un servei “ja molt perjudicat amb les obres que estan patint fa mesos els usuaris “, i que segons Pérez” mai recuperarà les freqüències d’abans perquè per a això es necessita doble plataforma perquè tots els trens -alta velocitat, rodalies i mercaderies- puguin circular sense restriccions de pas “.