Menys de la meitat -el 48,28% – de les empreses valencianes del sector de Plàstics considera que està preparada tecnològicament per abordar la Transformació Digital, segons un estudi realitzat per la Consultora TIC Sistel en les tres províncies de la Comunitat Valenciana entre més de 200 empreses d’aquest sector.

Segons l’estudi, la majoria de les empreses d’aquest sector, el 93,1%, és conscient que s’està produint un canvi fonamental en el món que afecta l’economia, la societat, la cultura, el medi ambient i la forma de treballar, que exigeix ​​la transformació digital de la majoria de les activitats, especialment en l’àmbit de les institucions, la indústria i les empreses. No obstant això, només un 58,97% dels enquestats afirma saber què és i per a què val la transformació digital i quins beneficis pot aportar per a les seves empreses i negoci.

Del total de les empreses entrevistades, menys de la meitat, el 48,28%, va afirmar que la seva empresa està preparada tecnològicament per abordar aquest canvi, i el 72,76% de la mostra va dir que en els últims anys havia realitzat inversions per aconseguir una maduresa tecnològica.

Reforçant aquesta opinió, el 93,10% dels enquestats va indicar que l’enfocament correcte per a assegurar el futur del seu negoci i el creixement de l’organització ha de passar per una millora de les seves polítiques tecnològiques. En aquest sentit, el 96,55% va assegurar que pensa reinvertir part dels seus beneficis en tecnologia en considerar que les polítiques de modernització tecnològica de la seva empresa els aportarà un avantatge competitiu respecte a la competència.

Segons Manuel Cazorla, director general d’Sistel, l’estudi reflecteix alguna aparent contradicció i no poques paradoxes. “No es correspon la percepció que la transformació digital és imminent i necessària amb la demora en la presa de decisions. Fa la sensació que moltes d’aquestes empreses segueixen a l’espera de veure com es comporta el mercat, sense ser conscients que aquests retards poden comprometre el seu futur “.

Per Cazorla aquesta indefinició té una lògica interna: “la crisi va frenar les inversions en TIC, que s’han animat tímidament amb l’inici de la recuperació. Enmig d’aquest procés, ha irromput amb força la transformació digital, que obliga a redefinir i, fins i tot, a reinventar el model de negoci i d’empresa. D’alguna manera, moltes decisions preses fa uns mesos ja no valen i cal resetejar el procés “.

Segons el director general de Sistel, està situació és més crítica en un sector com el del Plàstic que, sovint, inclou complexos processos industrials que també cal transformar digitalment cap a un model d’Indústria 4.0.

Sobre Sistel

Sistel presta serveis d’assessorament per a projectes estratègics i per al disseny i desplegament d’infraestructures de sistemes, servidors i gestió d’emmagatzematge i computació. Sistel aporta a les empreses solucions completes i globals en matèria de TI que permeten als seus transformar el canvi tecnològic en avantatges competitius que puguin incorporar als seus processos de negoci i back office.

La seu central de Sistel està situada a Alacant i compta amb oficines a la Comunitat Valenciana, Múrcia, Madrid i Andalusia, des de les que ofereix els seus serveis a empreses i institucions de tota la geografia espanyola.