El director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha lamentat els “retrasos que provocarà la nova redacció d’estudis informatius del túnel passant i del tram València-Castellón que realitzarà ara el Ministeri de Foment“.

Per a Domingo, “impulsar ara la segona plataforma s’ha de fer amb celeritat perquè s’han perdut massa anys” i ha afegit que “a més, tornar a redactar els estudis informatius amb terminis de 24 mesos, reflectix, una vegada més, que el Ministeri vol anar al seu ritme, quan eixos estudis estan aprovats des de fa anys i només és necessari actualitzar-los“. Al final “la desídia del Ministeri de Foment ens va a continuar passant factura“, ha indicat.

En este sentit, ha reiterat que, des de la Conselleria de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori, “com sempre, continuarem defenent com prioritària l’execució del Corredor Mediterrani, sobretot, en els trams més saturats com el de València-Castellón i el túnel de València amb una doble plataforma; però sense oblidar els servicis De Rodalia perquè són molt nombrosos els viatgers que estan esperant la seua millora. Benicàssim, Vinaròs, Villena, Moixent ja no poden esperar més“.

En opinió del director general d’Obres Públiques, “pareix que el Govern d’Espanya està jugant al parxís amb la Comunitat Valenciana perquè sempre apareix algun motiu per a manar-nos a la casella de eixida“. Segons Domingo, “durant molts anys al Corredor Mediterrani ho han anat relegant, ho van substituir per la idea del tercer fil pensant que seria més ràpid i eficaç i s’ha demostrat que no ha sigut tan ràpid, de fet, encara no ha arribat l’AU a Castelló ni les mercaderies en ample estàndard, i ja portem més de dos anys de retràs“.

A més, ha afegit que “a pesar d’haver patit nombrosos retards mentres es construïa, ara els Proximitats entre València i Castelló ja han patit un empitjorament dels seus temps de recorregut i quan s’afija l’AU a Castelló els problemes s’agravarán“.

Ara, “després de repetir-ho fins a la sacietat des de la Generalitat, el ministre pareix que s’haja adonat d’estos problemes i ha tornat a la idea inicial de la doble plataforma i a més instal·lant el tercer fil en la via que falta“.

Davant d’açò, Domingo s’ha preguntat “a què està jugant El Govern amb tots estos cambis” i ha demanat “celeritat, que s’executen ràpid les obres i sense causar les molèsties que han patit tot este temps els viatgers de rodalies“.