Els cinc centres educatius de la Diputació de València van participar el cap de setmana passat en la Primera Educativa i van presentar tota la seua oferta formativa als centenars de visitants que es van acostar als seus punts d’informació en el llit del Turia.

La institució provincial pretén així que els valencians coneguen les alternatives que ofereix la Diputació, tant per a continuar amb la formació després de l’educació obligatòria, com per a integrar a persones en risc d’exclusió social. Aquests cinc centres són l’Escola de Viticultura i Enologia de Requena, l’Escola de Capatassos Agrícoles de Catarroja, el Centre de Formació Professional Adaptada Nostra Senyora de la Misericòrdia, el Centre Educatiu d’Integració Preferent CEIP-IVAF-Lluís Fortich i la Unitat Tècnica de l’Institut Valencià d’Audiofonologia (IVAF). Cicles formatius

L’Escola de Viticultura i Enologia de Requena ofereix cicles formatius de Grau Mitjà i Superior en Activitats agràries, Treballs forestals i Coneixement del Medi Natural, Gestió Forestal, Tècnics en Indústries Alimentàries, Oli d’Oliva i Vins.

En les jornades de la Primavera Educativa, responsables del centre, professors i alumnes van mostrar les activitats que desenvolupen en Requena, entre elles les pròpies dels tècnics forestals, les eines de treball i fins i tot els seus uniformes. Aquestes demostracions van atraure, sobretot, als xiquets, que al costat de les seues famílies van poder descobrir algunes curiositats sobre l’extinció d’incendis i la reforestació.

Unes altres de les activitats que més van cridar l’atenció en l’estand de l’Escola de Requena va ser la cata d’oli i de mel, a través de la qual van explicar, des de la pràctica, la formació que s’imparteix en el centre sobre aquests aliments. Com a curiositat, els organitzadors destararen que diverses persones es van acostar a preguntar per la Denominació d’Origen del vi d’Utiel i Requena. L’Escola de Capatassos Agrícoles de Catarroja també va estar en la Primavera Educativa i va repartir entre els assistents al voltant de 150 tríptics. En el seu centre de L’Horta s’imparteixen cicles formatius de Grau Mitjà en Producció Agroalimentària, Jardineria i Floristeria, i de Grau Superior en Paisatgisme i Medi Rural, Gestió Forestal i del Medi Ambient.

Els seus alumnes van participar de forma activa en les jornades, els qui a més de preparar el punt d’informació i atendre als assistents, també van organitzar diversos tallers pràctics. La decoració de l’estand i la quantitat d’elements florals que ho adornaven van cridar l’atenció de famílies senceres i va atraure a visitants de tots els perfils, sobretot a xiquets xicotets. Integració soci-educativa

El Centre de Formació Professional Adaptada Nostra Senyora de la Misericòrdia, que també pertany a la Diputació de València, duu a terme una labor d’integració soci-educativa amb col·lectius de persones en risc d’exclusió social.

Al punt d’informació de la Primavera Educativa va donar a conèixer els cinc Programes Formatius de Qualificació Bàsica que actualment ofereix: Treballs de Fusteria i Mobles, Operacions Auxiliars de Fabricació Mecànica, Operacions Auxiliars de Perruqueria, Operacions Bàsiques de Cuina i Operacions Bàsiques de Pastisseria.
Aquesta oferta educativa constitueix una mesura d’atenció a la diversitat, adaptada a les necessitats educatives i formatives de l’alumnat, entre 16 i 21 anys d’edat, que no ha aconseguit els objectius de l’Educació Secundària Obligatòria. Durant les jornades van organitzar diversos tallers per a la participació estimulativa dels assistents, entre els quals va haver-hi pares i mares buscant major coneixement del sistema educatiu, universitaris i alumnes de cicles formatius per trobar centre per al practicum i professors interessats a recaptar informació que els ajude en la seua funció orientadora o tutorial per al pròxim curs. El Centre Educatiu d’Integració Preferent de la Unitat Tècnica de l’Institut Valencià d’Audiofonologia, CEIP-IVAF-Lluís Fortich, que disposa de tres places per aula reservades per a alumnes amb deficiències auditives des de primer cicle d’educació infantil, va rebre prop de 800 visites en la seua carpa de la Primavera Educativa.

Així mateix, des de la Unitat Tècnica de l’IVAF es van repartir més de 500 díptics amb informació sobre els serveis i activitats singulars que ofereix per a l’atenció, formació i integració de les persones sordes de totes les edats, des de bebès a persones adultes, les seues famílies i altres centres educatius.

Entre els seus visitants, a més de famílies, joves i professionals de l’ensenyament, va haver-hi persones que utilitzen audiòfons i que, moguts per la curiositat, es van acostar a descobrir el centre. Al final de les jornades de la Primavera Educativa, tots els centres de la Diputació van coincidir a destacar la importància de la difusió i l’organització d’activitats d’aquest tipus perquè els valencians coneguen els serveis i centres que la Diputació posa a la seua disposició.