Els clients han atorgat una valoració de notable, 7,83 punts en concret sobre deu, al servei global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2015, realitzat després d’efectuar 3.127 entrevistes entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia. Aquesta nota suposa un increment de 0,4 punts respecte a 2014.

La valoració d’acceptació és del 88,4 per cent, en sumar el 27,1 per cent que el qualifiquen com “Bé”, el 51,5 per cent com “Bastant bé” i el 9,8 per cent com “Molt bé “. La valoració d’indiferència és del 8,8 per cent, percentatge que coincideix amb la qualificació de “Regular”. La valoració de rebuig és del 2,8 per cent, a l’unir el 0,2 per cent de la qualificació de “Molt malament”, l’1 per cent del “Prou malament” i el 1,6 per cent del “Mal”.

D’entre els 22 factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC relacionats amb el servei que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, dinou superen els 7 punts de qualificació. Cap atribut és valorat per sota de 5 punts; és a dir, fins els atributs menys valorats obtenen un aprovat pels clients.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8,30 punts), que no hagi cues a l’adquisició de bitllets (8,15), senyalització (8,11), rapidesa (8,06) i neteja dels trens (7,98).

En els atributs amb menor valoració se situen, sempre amb més de cinc punts, el preu dels bitllets (5,63 punts), la massificació de viatgers (6,49), la freqüència de pas (6,53), la temperatura adequada (7,03) i el funcionament de les escales mecàniques (7,20). Exceptuant el “Aprovat” de les tarifes, els factors menys valorats aconsegueixen un “Bé” o “Notable” de nota.

La Línia 5 (Marítim Serradora-Aeroport) és la més ben valorada pels clients amb 8,10 punts. El segueixen la Línia 7 (Marítim Serradora-Torrent Avinguda) i la Línia 9 (Alboraia Peris Aragó-Riba-roja de Túria), ambdues amb 8,03; la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) amb 7,81; la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serradora) i la Línia 8 (Marítim Serradora-Marina Reial Joan Carles I), ambdues amb 7,80; la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) amb 7,73; la Línia 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch) 7,63 i la Línia 1 (Bétera-Vilanova de Castelló) amb 7,61 punts.

Perfil del viatger de Metrovalencia

Segons l’informe d’aquest any, el nombre de dones que utilitzen els serveis de Metrovalencia que suposen el 63,4 per cent del total de viatgers, de manera que els homes són 36,6 per cent.

Pel que fa a l’edat, la mitjana se situa al voltant dels 34,8 anys, sent el segment de la població de 40 o més anys el més significatiu amb el 36,8 per cent. Els menors de 25 representen el 36,1 per cent i, la població entre 25 i 39 anys, arriba a un 27,1 per cent.

El 48 per cent dels usuaris de Metrovalencia ha realitzat estudis secundaris, un 29,7 per cent té formació universitària i el 22,2 per cent ha efectuat estudis primaris.

En conte a l’ocupació, un 45 per cent dels clients de Metrovalencia són treballadors per compte d’altri; el 36,4 per cent són estudiants; el 7,4 per cent es troba en situació d’atur laboral; un 4,3 per cent jubilats i pensionistes; un 3,5 per cent són autònoms; un 3,4 per cent es declara mestressa de casa; i un 0,1 és rendista.