Els dies 27 i 28 de maig se celebra el Dia Nacional de la Nutrició sota el lema “Hidratació també és salut” i l’Hospital General de València ha volgut sumar-se a aquesta iniciativa, tal com va fer en anys anteriors. Per a això, dietistes-nutricionistes i estudiants de Nutrició Humana i Dietètica de la Unitat d’Endocrinologia i Nutrició estan duent a terme un seguit d’activitats adreçades a divulgar i promocionar entre els pacients i entre la població general els beneficis d’una correcta hidratació.

Segons Carlos Sánchez, cap de la unitat d’endocrinologia i nutrició, “reforçarem la informació que donem als pacients sobre la importància de la nutrició i d’estar ben hidratats en aquestes dates en què s’acosten els mesos més calorosos de l’any” .

Amb temperatures altes, la pèrdua d’aigua és més gran, de manera que cal augmentar la ingesta. Els nadons, lactants i nens, pel major contingut en aigua en relació a la seva massa corporal, tenen un major risc de deshidratació i la gent gran experimenten una disminució de la sensació de set, per la qual cosa cal estar pendent que s’hidratin adequadament . Pel que fa als esportista, és important rehidratar a partir dels 30 minuts de fer exercici físic per les pèrdues que es produeixen en la pràctica del mateix.

“La set és una guia adequada per prendre aigua, excepte per als nadons, els esportistes i la majoria de les persones malaltes i ancianes, així que fem èmfasi en aquests col·lectius”, assenyala Sánchez. En aquests casos, els endocrins i nutricionistes de la unitat recomanen als pacients programar moments o recordatoris per ingerir aigua.

Les fonts d’aigua són les begudes, els aliments i l’aigua produïda pel metabolisme general del cos. Tota aquesta quantitat d’aigua ha de cobrir les pèrdues diàries de la mateixa a través de l’orina i femta, suor i vapor d’aigua eliminat a través dels pulmons.

En les últimes dècades ha augmentat el consum de diferents begudes i han proliferat les begudes amb sucre i, per tant, de calories que poden afavorir la predisposició a l’obesitat. “Determinades begudes per a esportistes, que contenen petites quantitats d’hidrats de carboni, a més d’altres nutrients, són adequades per a la gent que realitza exercici físic i no hauria de ser el líquid recomanable per a altres circumstàncies”, adverteix Sánchez.

Les recomanacions de la Federació Espanyola de Societats de Nutrició, Alimentació i Dietètica (FESNAD) incideixen que almenys un 80 per cent s’ha d’aportar en aigua i el 20 per cent restant en aliments i altres begudes. També en què no hem d’esperar a tenir set per beure perquè la sensació de set apareix quan ja tenim una pèrdua hídrica d’un 1 per cent, el que pot afectar el nostre estat d’hidratació, així com el rendiment físic i les capacitats cognitives.

L’objectiu d’aquesta edició és mostrar la importància d’una correcta hidratació com a part de la salut. “Hidratar té que un hàbit per a tota la vida perquè l’aigua és un element imprescindible en la nostra dieta”, conclou el cap de la unitat.
Traductor de Google para empresas:Google Translator ToolkitTraductor de sitios webGlobal Ma