El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Ángel García de la Bandera, ha mantingut una reunió amb els alcaldes i representants municipals de les localitats de Dénia, Gata de Gorgos, Teulada, Benissa i Calp per a informar-los de les actuacions previstes en el tram Calp-Dénia de la Línia 9 del tRAM d’Alacant, així com les millores de freqüència de pas que es van a establir. García de la Bandera ha anunciat que “FGV té previst modificar en els pròxims dies la freqüència de pas de trens a tota la Línia 9, en passar de 75 minuts a 60, i així oferir un tren cada hora en el tram Benidorm-Calp i un autobús cada hora entre Calp i Dénia “.

El Consell d’Administració de FGV va acordar ahir suspendre temporalment el servei ferroviari en aquest tram, fins que finalitzin les obres de modernització i condicionament previstes per part de l’empresa pública. García de la Bandera ha assenyalat que “s’ha pres la decisió de suspendre la circulació en el tram Calp-Dénia perquè el nivell d’exigència del nou Govern valencià i de l’empresa pública ha augmentat i es considera que aquest tram necessita millorar per adaptar-se a la qualitat del servei que s’estava oferint a la resta de la xarxa ferroviària autonòmica, pel que el nostre compromís és seguir invertint i modernitzar aquest tram perquè compleixi els estàndards de confort i qualitat amb els que treballem “.

“La manca d’inversions que ha patit la línia durant més de 20 anys ha provocat un deteriorament de les infraestructures que obliga a realitzar una sèrie d’actuacions que l’actual Govern de la Generalitat ja ha iniciat durant aquest any, amb una inversió de més de 15 milions d’euros en la modernització del tram Altea-Calp “, ha destacat el director gerent de FGV.

El director gerent ha manifestat que “fins que finalitzin els treballs de renovació de via i infraestructura així com la instal·lació del Bloqueig Automàtic i ATP (Protecció Automàtica de Trens) entre Calp i Dénia, es mantindrà tancada la línia i s’habilitaran autobusos alternatius per fer aquest recorregut “.

Els autobusos han començat aquest dijous a funcionar amb parada a les pròpies estacions o en punts pròxims i amb l’horari de pas actual. D’aquesta manera els vehicles realitzen parada a la mateixa estació de Calp; a Benissa, a l’Avinguda del País Valencià, 1; a l’estació de Teulada; a Gata de Gorgos, a la parada d’autobús d’Alsa; La Xara, a l’Avinguda del Mar, 37; al baixador de Alqueries; ia l’estació de Dénia. No obstant això, en breu es millorarà la freqüència de pas en aquest servei, tal com ha anunciat García de la Bandera.

actuacions previstes

A partir d’octubre d’aquest any, FGV continuarà amb els treballs de modernització en els més de 30 quilòmetres de via que uneixen Calp i Dénia, continuant amb el procés de renovació i d’instal·lació del Bloqueig Automàtic i ATP en les estacions de Teulada, Gata de Gorgos i Dénia amb un pressupost proper als sis milions d’euros.

En 2017 es duran a terme les obres de renovació de via i infraestructures del tram Calp-Teulada amb una inversió de més de 14 milions d’euros i, posteriorment, s’actuarà en els trams Teulada-Gata de Gorgos i Gata de Gorgos-Dénia, i que s’aniran obrint al servei a mesura que es completi la renovació i instal·lació del Bloqueig Automàtic i ATP.

Aquestes actuacions completaran les ja realitzades aquest any entre Altea i Calp, que han permès la renovació de vies i ponts dels 11 quilòmetres d’aquest tram, juntament amb la instal·lació del Bloqueig Automàtic i ATP.

“El Govern valencià i l’empresa pública estan compromesos amb aquesta línia que ha estat abandonada, aquesta comarca no es mereix una línia de segona, es mereix una línia d’acord a les exigències de qualitat de servei públic que reclamen els ciutadans”, ha assegurat García de la Bandera abans d’afegir que “durant anys s’ha deixat a aquest tren sense inversions però l’actual Consell té un pla clar per a modernitzar i actualitzar aquest traçat”, tal com se’ls ha explicat als alcaldes.