Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va rehabilitar i pintar durant 2016 un total de 18 edificis en estacions en superfície de la xarxa de Metrovalencia. Aquestes actuacions estan incloses en el programa de manteniment preventiu, correctiu i d’execució d’obres accessòries que té com a finalitat garantir la conservació d’edificis, estacions i baixadors de metro i parades de tramvia. FGV destina al conjunt del pla 1,1 milions d’euros, IVA inclòs.

FGV ha realitzat aquesta actuació seguint una divisió realitzada segons la seva tipologia de construcció i història, pretenent una uniformitat pictòrica en cada grup i una intervenció coherent que preservi el patrimoni industrial.

Fins al moment, ja s’ha actuat sobre els immobles de Burjassot, Burjassot-Godella, Godella, Rocarfort, Rafelbunyol, Massamagrell, Museros, Meliana, Almàssera, Llíria, Picassent, Massarrojos, Montcada-Alfara, Seminari, Bétera, Pobla de Farnals, Albalat i Cantereria. En l’actualitat s’està treballant a Paterna, Font del Gerro i la Canyada i s’espera al llarg de l’any acabar els treballs en 14 més.

Aplicació de colors segons zona i història dels edificis

Les estacions de la zona nord, com Burjassot, Burjassot-Godella, Godella, Rocafort, Massarrojos, Montcada-Alfara, Masies, Bétera, L`Eliana, Benaguasil 1, Benaguasil 2, Llíria, Almàssera, Meliana, Foios, Albalat dels Sorells, Museros, Massamagrell i Rafelbunyol, tindran un parament ocre i una motlures en blanc.

Les estacions de la zona sud, com Paiporta, Picanya, Torrent, Picassent, Alginet, l’Alcúdia, Benimodo i Alberic, tindran parament de color maó cara vista com en el moment de la seva construcció.

La tercera divisió agrupa les estacions del nou tradicionalisme de postguerra, com Sant Isidre (antiga), Sant Ramon, Font Almaguer, Font del Gerro, Els Carolines (antiga) i Torre de Godella, que comptaran amb un parament en blanc.

Com a quarta opció es troben les estacions de Paterna, Seminari i Cantereria, amb una proposta de colors corporatius de Metrovalencia com són el vermell, blanc i negre.

El cinquè grup el acapararà l’estació de La Canyada que, malgrat ser una estació projectada en 1946 i sota uns paràmetres conceptuals diferents a les de la resta de la línia, tindrà la mateixa tonalitat d’ocre i blanc, donades les semblances en molduraciones.

Un nou agrupament, també d’una sola instal·lació, la qual constituirà l’estació en superfície construïda amb la inauguració del nou traçat de la línia a Castelló de la Ribera en 1990. Donada les seves característiques i naturalesa, es netejarà els seus paraments, que són de maó cara vista.

El setè i últim grup està compost per baixadors, marquesines, casetes i instal·lacions recents o de nova construcció, com Pobla de Vallbona, Torre del Virrei, Montesol, el Clot, Entrepins, la Vallesa, Santa Rita, Horta Vella, Pobla de Farnals, Sant Isidre, Col.legi el Vedat, Realeró, Omet, Espioca, Ausiàs March, Montotal i Massalavés, en què es faran servir els colors corporatius vermell, blanc i negre.

Les estacions de Carlet i Campament de Paterna, donada la seva singularitat com a Bé de Rellevància Local, han de ser objecte d’un projecte exclusiu de rehabilitació i restauració.