El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat avui que el 2015 ha estat per a la Comunitat Valenciana “un any rècord en turisme estranger, en registrar prop dels 6,5 milions de visitants”, segons dades publicades aquest divendres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE) a través de l’Enquesta de Moviments Turístics en Frontera (Frontur).

“Uns resultats que confirmen les nostres previsions i que, tal com ja vam avançar en el Consell de Turisme, suposen un increment interanual del 4,3%”, ha indicat. Segons el titular de Turisme “per primera vegada ens hem acostat a la barrera dels 6,5 milions de turistes estrangers”, pel que ha remarcat que “són les millors dades que tenim de tota la sèrie històrica i suposen un tercer màxim històric consecutiu “.

En aquest context, el secretari autonòmic ha apuntat que “el 2015 ha estat un any pròsper per al sector turístic valencià”. Segons Colomer, han estat molts els factors que han afavorit aquest creixement, com “el tipus de canvi de l’euro favorable al dòlar i la lliura, els baixos preus del petroli i la bona situació del nostre sector hostaler i hoteler”.

Així mateix, ha incidit que “la inseguretat en destinacions competidores del Mediterrani oriental també ha estat un factor determinant a l’hora de registrar el nou rècord en turisme internacional”. Per això, ha subratllat també que “no hem de baixar la guàrdia, sinó que hem de treballar per aconseguir fidelitzar els que ara ens han escollit com a destí i també per atraure nous visitants”, alhora que ha destacat la feina que s’està realitzant des del seu departament per consolidar mercats internacionals amb els quals ja es treballa, com el britànic, alemany, francès, belga o escandinau, però també per ampliar el focus i aconseguir l’entrada en alguns com el mercat xinès, rus, polonès o el d’Estats units.

“Hem de liderar polítiques d’innovació, de canvi i renovació del model per ser sempre competitius i capaços de superar qualsevol eventualitat a què ens haguéssim d’enfrontar en el futur”, ha apuntat, mentre ha insistit en la necessitat de fugir del conformisme i de “seguir pel camí d’un treball col·lectiu entre el públic i el privat perquè la diversitat de productes amb què comptem a la Comunitat Valenciana es situïn a l’avantguarda dels mercats nacionals i internacionals”.

D’altra banda, el president de l’Agència Valenciana del Turisme ha insistit que “el repte de la desestacionalització i de la millora de la rendibilitat seran fonamentals aquests anys, hem d’ampliar les bones dades del 2015 i fer possible que el turisme vertebri i integri riquesa i ocupació al llarg dels propers mesos, repercutint així en un major despesa turística “.

El turisme ha de formar part del nucli central del relat de present i de futur de la Comunitat Valenciana, com a territori i societat i, en aquest sentit, el màxim representant de Turisme de la Generalitat ha assenyalat que el seu compromís serà “mostrar als la Comunitat Valenciana com una terra hospitalària i de valors, centrada en l’experiència turística singular i on tots els col·lectius tenen cabuda per gaudir del turisme “.
“Volem exhibir la millor vessant de la nostra oferta turística, la que ens ha de posicionar com una destinació obert, plural, accessible, singular i, sobretot, amb uns valors que estan molt lluny de la imatge amb què se’ns ha relacionat en els últims anys “, ha finalitzat Colomer.

Enquesta d’ocupació en allotjaments turístics extrahotelers

D’altra banda, avui l’INE també ha publicat els resultats de l’Enquesta d’ocupació en allotjaments turístics extrahotelers referents a l’any 2015. Segons aquests resultats, les pernoctacions realitzades en allotjaments turístics extrahotelers (apartaments, càmpings i allotjaments de turisme rural) de la Comunitat Valenciana, van arribar durant l’any passat un total de 16,4 milions, xifra que implica un increment del 10% respecte a l’any anterior.

Les dades de l’enquesta mostren que durant l’any passat també va créixer el nombre de viatgers en l’oferta extrahotelera de la Comunitat, que va ser de prop de 2,2 milions, un 12,8% més que l’any anterior.

Així mateix, la Comunitat Valenciana ha tancat l’any mantenint les seves primeres posicions en el rànquing nacional en les modalitats de càmping i apartaments. Així, els resultats de l’enquesta mostren que la Comunitat Valenciana s’ha situat com la segona destinació d’Espanya que major nombre de pernoctacions en càmpings ha registrat amb prop de 7 milions, tan sols superat per Catalunya, i la tercera destinació nacional quant a apartaments, amb més de 9 milions de pernoctacions, per darrere de Canàries i Balears