El patronat de la Fundació PortCastelló i el president de l’Autoritat Portuària, Francisco Toledo, han aprovat una sèrie de mesures per unanimitat durant la seva darrera reunió, per reorientar l’entitat i potenciar la seva tasca de promoció del port.

Amb aquest acord, es pretén “rellançar la Fundació i convertir-la en el millor aliat de la comunitat portuària”.

Francisco Toledo ha assenyalat que “la Fundació estava llanguint en haver entrat en una rutina que poc aportava als seus fins fundacionals, que són la promoció comercial del port”. Toledo ha exposat al patronat la necessitat de “redefinir el paper que ha de jugar la Fundació perquè es converteixi en un instrument clau per als sectors productius de Castelló”.

D’altra banda, els patrons de la Fundació han avalat les primeres mesures dutes a terme a la Fundació, com ara la reestructuració del personal, el pla de treball, el pressupost i la ubicació. “Hem de contemplar el 2016 com un any de transició entre el que va ser i serà l’entitat”, ha indicat Toledo “, i entre els pròxims objectius marcats són, la captació de” massa social “, és a dir, ampliar el nombre de patrons, entitats socials i col·laboradors de la Fundació. Francisco Toledo ha assenyalat la importància de “involucrar-se en aquest moment històric”.

En aquesta línia, recentment s’ha mantingut una reunió de treball amb representants de la comunitat portuària en la qual han participat el director del port, Roberto Arzo i el gerent de la Fundació, Miguel Roig. “Els hem transmès la necessitat d’unir forces en interessos i projectes comuns i establir un espai de treball i decisió conjunta”, ha explicat Toledo. “La Fundació té sentit si la comunitat portuària s’involucra en ella” i ha posat com a models d’èxit Uniport a Bilbao o Apport a Tarragona.