L’Institut Valencià de tecnologies Turístiques (INVAT · tur) organitza un cicle de 24 hores d’innovació per a empreses turístiques amb l’objectiu de donar solucions pràctiques i innovadores als problemes del sector turístic valencià. El cicle de quatre sessions, dirigit a les pimes, se celebrarà en el CdT d’Alacant els dies 23, 25 i 30 de maig i 1 de juny.

El cicle proposa per mitjà de taules rodones, masterclass, tallers, exhibició de casos pràctics i exposicions del saber fer d’empresaris, donar solucions innovadores als problemes de les empreses turístiques d’una manera resolutiu i aplicable. La metodologia consistirà en dinàmiques de grup i l’exposició de casos reals que serveixin d’exemple per a l’audiència, amb el foment de la generació de sinergies i per tal d’incrementar les seves vendes.

Producte i servei, màrqueting i comunicació, models de negoci i processos de gestió i tecnologia són les quatre àrees en què es divideix el cicle de 24 Hores Innova Turisme. Els ponents de cada àrea són Patricia Miralles d’ITH; Joan Prim de l’associació de Càmpings d’Alacant; Mayte Vañó, comunicació i màrqueting en xarxes socials; Vicente Sabater professor de la Universitat d’Alacant; José Antonio Belmonte de la Conselleria de Turisme de Múrcia i Juan Miguel Moreno de Viluber Global consulting.

Després de cada sessió s’exposaran casos d’èxit d’empreses relacionats amb la innovació de la sessió. Algun d’aquests casos d’èxit són empreses adherides al projecte INVAT · tur Emprèn i altres són empreses consolidades i amb una llarga trajectòria en el sector.

Les empreses d’èxit

De la dotzena de casos d’èxit que s’exposaran durant el cicle algunes de les empreses adherides a INVAT · tur Emprèn com Spain Inside, la Picadora food truck, Vivood, Smile Hunter, Sunandco i Iristrace. També es mostraran altres casos d’èxit d’empreses consolidades com La Marina Camping & Resort, Smoothies Zumit, Bookaris.com, Marjal Càmpings & Resorts i l’empresa Elx Palmerar Aventures.

Spain Inside és un operador turístic que ofereix experiències diferents, exclusives i innovadores dins del sector turístic. Una fusió única entre festes regionals, cultura i gastronomia, en la qual els turistes deixen de ser mers espectadors per passar a formar part de l’espectacle. Jesús Molina, CEO de Spain Inside busquen una nova forma de fer turisme, “precisament deixant de ser turistes, vivint, vestint i gaudint exactament de la mateixa manera que els habitants de les nostres destinacions, formant part de la festa i del lloc”.

La Picadora food truck de José Enrique Terol és un streetfood, un servei itinerant de restauració, que ofereix menjar gastrocallejera de qualitat i realitza una divulgació de producte de la dieta mediterrània.

El complex ViVood constitueix un nou concepte hoteler basat en el Glamping combinació de glamour i càmping, i que consisteix a allotjar-se en plena natura, vivint experiències úniques, sense abandonar el confort i el servei d’un hotel de cinc estrelles de disseny exclusiu i sostenible, unit al turisme actiu i activitats lúdiques.

L’empresa Smile Hunter s’ha especialitzat en inbound màrqueting offline, en altres paraules, convertir els esdeveniments offline en resultats online (impacte de marca, xarxes socials, captació de leads o bases de dades. Dins dels diversos productes i serveis que ofereix destaquen la SmileStation, fotomaton 2.0 que fa fotos fixes en JPEG i animades en GIF i les publica en xarxes socials automàticament, a la vegada que envia un email als clients perquè rebin l’instant les fotos al seu mòbil. l’altre servei és el Smile Printer , impressora intel·ligent que rastreja les xarxes socials i reconeix les fotos que els usuaris pugen als seus propis perfils amb els requisits que estableix prèviament (hashtag de l’esdeveniment o nom d’usuari de la marca, per exemple). a continuació s’imprimeix la foto amb els logos de la marca. d’aquesta manera l’usuari fa promoció online de la marca, i es porta amb si el que anomenem un flyer personalitzat.

Sun and Co ofereix allotjament i espais de coworking en llocs inspiradors per a professionals de tot el món que poden treballar en remot. Mitjançant la nostra experiència social augmenta la seva productivitat, motivació i la seva qualitat de vida. Eduardo Diego, CEO de l’empresa, necessita que la innovació ve donada en afegir una infraestructura de treball amb una d’oci, desenvolupant el concepte de “workation” o vacances de treball, en què es barregen vida privada i vida personal.

Iristrace és un programari basat en el núvol que permet a les empreses canviar els seus formularis, checklist i inspeccions en paper a un format digital amb la possibilitat d’obtenir informes automàtics. El CEO d’Iristrace, César Mariel, assegura que ofereixen la solució per auditors, directors de qualitat i controladors en sector hoteler i d’oci, retail, salut, alimentació, tot aquell que necessiti dur a terme les seves inspeccions i formularis a través de qualsevol dispositiu : tablet, smartphone o ordinador.

La Marina Camping & Resort és un càmping situat a les platges d’Elx, en plena natura i envoltat pineda, prop d’una bonica platja salvatge de sorra daurada premiada amb la bandera blava. Actualment compta amb 415 parcel·les i 65 bungalous i entre els seus luxoses instal·lacions destaca una piscina llac temàtica, un parc aquàtic i un SPA & Wellness de tres mil metres quadrats. El càmping es va inaugurar el 1980 i des de llavors s’han succeït un any rere l’altre les ampliacions i millores. Per Patrick Li Metayer, CEO del càmping, el secret de l’èxit és tan simple com donar un servei i unes instal·lacions que superin les expectatives del client i oferir al client un bon servei d’atenció basat en l’hospitalitat. El seu públic objectiu són famílies amb nens i cap a ells es dirigeix ​​tots els seus esforços. “Ens agrada sorprendre i al costat del esperit de superació constant sorgeixen projectes i idees noves que no deixen indiferent a ningú el que es tradueix en nivells d’ocupació altíssims tot l’any.”

Smoothies Zumit és un proveïdor per a empreses hostaleria i el projecte està entroncat amb la conscienciació de begudes saludables per part dels consumidors. El director i fundador de l’empresa, Guillermo Ortega, explica que “proporcionem les combinacions de fruita ideals pel seu valor nutricional perquè qualsevol concepte de restauració pugui incorporar els nostres smoothies a una oferta saludable complementària, a partir de sucs naturals amb un alt valor nutricional , sense greixos ni sucres afegits “. A través de còmodes bosses on la fruita i verdura ja estan pelades, rentades i tallades es solucionen els problemes de manipulació, minves i estacionalitat, proporcionant un producte amb una alta rendibilitat, i una imatge saludable.

Bookaris.com és una central de reserves online d’hotels, apartaments i escapades d’hotel amb una mica més com a hotel més spa, escapades romàntiques, o escapades a parcs temàtics. El seu focus està basat en un pla tecnològic fet a mida on el principal objectiu és millorar cada dia la usabilitat per al client final i oferir els últims avenços per optimitzar la navegació web, així com estar al dia en l’estudi del posicionament SEO, SEM i màrqueting en línia.

Sergio Gómez Sirvent explica que Marjal Càmpings & Resorts són establiments turístics de vacances de primer nivell amb una àmplia oferta de serveis i instal·lacions, ideals per a famílies que volen gaudir d’una experiència única. Disposen d’un model alojativo diferenciat en càmping, on el client s’allotja amb la seva caravana o càmping o en els seus cabanes-suites d’estil balinès i mediterrani.

L’empresa Elx Palmerar Aventures ha incorporat com a innovació en tecnologia l’eina HelloTeam. Per al CEO Joaquín Garrido el primordial és que els equips en les empreses han de crear-se perquè siguin una part important de la innovació i per començar han de sentir-equip, i l’eina. HelloTeam els anima proposar idees de millora, compartir informació, demanar la formació que necessiten o participar en tempestes d’idees. Tot això en mobilitat i participant en un joc continu li fa sentir-se part de l’equip i partícips de l’empresa.