La Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques comptarà amb els col·legis d’administradors de finques perquè s’incorporin a la seu judicial electrònica de la Comunitat Valenciana.

Aquest projecte -que està desenvolupant el departament que dirigeix ​​la consellera Gabriela Bravo a tots els partits judicials de les tres províncies- permetrà als administradors de finques, en el seu paper com a operadors jurídics, realitzar els tràmits que permet el sistema informàtic als jutjats valencians .

El secretari autonòmic de Justícia, Ferran Puchades, ha anunciat la mesura en la inauguració de la quarta edició del Curs ‘Francisco Brotons’ organitzat pels col·legis d’Administradors de Finques de València, Castelló i Alacant en presència dels seus presidents José Sales i Eliseo Mogica , així com de la directora de la trobada formatiu, Assumpció Rausell.

A les jornades hi participen 350 professionals d’aquesta disciplina de tot Espanya i compten també amb ponències de caràcter eminentment jurídic a càrrec de magistrats, degans d’altres col·legis professionals relacionats amb aquesta disciplina, notaris, registradors de la propietat i juristes de reconegut prestigi.

Segons ha explicat el secretari autonòmic, l’actualització dels coneixements jurídics “és imprescindible per exercir amb les garanties necessàries el paper d’intermediació entre la ciutadania i l’administració de Justícia, sobretot pel que comporta un tema especialment sensible com és la propietat immobiliària en un país on la cultura de la propietat està tan arrelada i lligada a la vida quotidiana “.

A més, Ferran Puchades ha destacat el paper “cada vegada més rellevant” dels administradors de finques en la mediació entre propietaris “per resoldre satisfactòriament conflictes diaris sense la necessitat d’arribar a la intervenció de jutjats i tribunals”.

Finalment, Puchades ha emplaçat tant a l’organització del curs com als seus participants a que transmetin a la Generalitat “aquelles propostes, suggeriments, recomanacions o reclamacions que permetin aprofundir en els nivells de col·laboració amb l’Administració perquè això redundarà en una millora de la qualitat dels serveis públics “.