El Centre Dona 24 Hores de València, dependent de la Conselleria d’Igualtat i que presta els seus serveis ininterrompudament 24 hores al dia tots els dies de l’any, s’ha traslladat a un nou local propietat de la Generalitat, la superfície és més del doble de la que disposava l’anterior i ha estat adaptat a les necessitats de les persones que hi treballen i que són usuàries del mateix.

Així ho ha informat la directora general de l’Institut de les Dones, Maria Such, que ha indicat que aquest centre estava prèviament ubicat en un baix del carrer Guillem de Castro de València i els seus instal·lacions ja havien estat ampliades mitjançant el lloguer d’un local contigu , però “disposaven d’un espai limitat i resultava insuficient per a prestar una atenció adequada”, ha precisat.

Segons ha manifestat la directora general, el nou local, situat en un ampli baix del carrer Guàrdia Civil, a més de major amplitud, ofereix millors condicions de treball pel que fa a lluminositat i ventilació dels espais de treball, “el que redunda en majors nivells de confort i qualitat tant per a les professionals com per a les usuàries del servei “.

El nou local també disposa d’espais per al reforç de l’actual equip, que té prevista la incorporació d’un major nombre de professionals i la introducció de figures especialitzades en l’atenció a les i els menors. Amb aquests nous mitjans, “es garantirà una millor i més ràpida atenció a les dones i menors que busquen escapar dels seus maltractadors”, ha subratllat Such.

Els Centres Dona són centres especialitzats, de caràcter ambulatori, en els quals es presta una atenció integral (social, psicològica i jurídica) a dones víctimes de maltractaments físics o psíquics, abusos o agressions sexuals i assetjament sexual en l’àmbit laboral o educatiu.

Per a la directora general de l’Institut de les Dones, les millores en la Xarxa d’Atenció empresa per la Gerneralitat, “ens permetrà afrontar un major nombre de casos, millorar la qualitat de la prestació i especialitzar l’atenció en funció de les necessitats d’atenció psicosocial de les dones i menors “.

Amb un equip interdisciplinari, aquesta atenció es presta a totes les dones que es personen a través d’una intervenció individual i grupal. Aquestes professionals atenen les demandes de les víctimes, valoren la situació de violència, el seu risc físic i psicològic, estableixen la intervenció psicosocial i donen la informació i l’assessorament jurídic adequat a les necessitats que cada dona planteja.

Així mateix, des dels Centres Dona s’ofereix atenció psicoeducativa a menors, fills i filles de les dones víctimes ateses en la pròpia xarxa. L’atenció integral a aquests menors, es presta a través de tallers grupals, utilitzant el model terapèutic basat en la resiliència i el bon tracte a la infància. Durant l’any 2016 es va atendre a un total de 106 menors a través de 24 tallers.

A més, el Centre Dona de València té integrat el servei d’atenció telefònica permanent. Aquest servei és també un recurs especialitzat, dirigit a dones víctimes de violència que necessitin informació i assessorament, així com a professionals implicats en aquesta problemàtica que requereixin informació i coordinació. També tenen accés a aquest servei qualsevol persona que necessiti assessorament al respecte. Des del Servei d’Atenció Telefònica Gratuït, a través del telèfon 900 580 888, es van atendre durant l’any 2016 un total de 33.866 trucades.