La Diputació de Castelló consolida el Espai Cultural Obert dels Aules com a motor de la cultura provincial amb un ampli calendari d’exposicions que deixen la xifra de 40.596 visitants en els últims quatre anys. Demà mateix la Diputació iniciarà la quarta de les seues exposicions en 2019 en aquest espai, amb ‘Naturalesa i artifici’, de Carlos Martínez. Abans ja han passat per aquesta seu cultural la mostra ‘Brothels’ de Miguel Candela, ‘Apocalipsi’ de Santi Tena, una exposició d’obres de Rebeca Tena i ‘*Sentim’ de Sara Bellés.

El vicepresident primer i diputat provincial de Cultura, Vicent Sales, ha explicat que “hem posicionat aquest centre cultural com un motor dinamitzador de la vida cultural de la ciutat i la província. En aquestes sales d’exposicions els autors de la província han tingut la seua oportunitat per a donar a conéixer el seu talent plasmat en les seues obres, i els castellonencs les portes obertes per a gaudir de la cultura”.

Cal tindre en compte que és un comité d’experts el que decideix les exposicions que conformen la programació anual del Centre Cultural Obert dels Aules. A més, el Govern Provincial ha treballat aquests anys en noves fórmules d’acostament d’autors i obres a la societat, com són les visites guiades gratuïtes que realitza en cadascuna de les mostres i que tan bon acolliment estan tenint.

La pròxima proposta: ‘Naturalesa i artifici’, de Carlos Martínez
En aquesta exposició que es mantindrà fins al 26 de juliol Carlos Martínez combina en les seues escultures la pedra i la ceràmica, conjugant elements biològics i minerals.
Carlos Martínez, a través de procediments mixtos, ceràmics i escultòrics, planteja una composició d’obra que deixa a la vista pistes que conviden a inspeccionar-les mitjançant el tacte, i a assignar-los atributs o associar-les amb allò que resulta familiar, com una manera de contestar les preguntes que apareixen en trobar-se enfront d’elles. Unes escultures que cal veure des de diferents perspectives amb la condició de poder arribar a gaudir al màxim de la proposta.